تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

رئیس جدید بانک مرکزی کیست؟

بالاخره بعد از یک‌ماه تکلیف رییس‌کل بانک مرکزی روشن شد.

رئیس جدید بانک مرکزی کیست؟

رویداد۲۴ دهم خردادماه امسال هیات وزیران با توجه به ورود عبدالناصر همتی به عرصه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، با خاتمه مسوولیت وی در سمت ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.

به این ترتیب، در آن زمان اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی عهده‌دار تمامی وظایف و اختیارات رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد.

حال پس از یک‌ماه کمیجانی رسما به عنوان رییس‌کل بانک مرکزی انتخاب شد. بنا به گفته رییس دفتر رییس‌جمهور، در جلسه امروز هیات دولت آقای کمیجانی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شد.

محمود واعظی تاکید کرد: رییس‌جمهور امروز در مصوبه‌ای آقای اکبر کمیجانی را به عنوان رییس کل بانک مرکزی منصوب کردند. طبق مصوبه بانک مرکزی پس از یک ماه باید رییس جدید بانک مرکزی منصوب شود.

وی افزود: معاونت حقوقی گفته است بر اساس قانون بانک مرکزی عملا باید رییس جدید منصوب شود و این به معنای آن نیست که با انتخاب شخص جدید قرار است برای دولت جدید تعیین و تکلیف شود.

کمیجانی، سیزدهمین رییس‌کل بانک مرکزی از ابتدای انقلاب تاکنون است.

اکبر کمیجانی که امروز طی حکمی از سوی رئیس جمهوری، سمت ریاست کل بانک مرکزی را بر عهده گرفت، دارای مدرک دکتری اقتصاد است و از سال ۱۳۶۳، به عنوان استاد اقتصاد کلان دانشگاه تهران در زمینه‌های اقتصاد پولی، اقتصاد کلان و اقتصاد بین‌الملل مشغول به تدریس است.

کمیجانی کیست؟

کمیجانی در دوران ریاست کلی، ولی اله سیف و عبدالناصر همتی، به عنوان قائم‌مقام بانک مرکزی مشغول به خدمت بوده و قبل از آن نیز، از سال ۱۳۷۷ تا سال ۱۳۸۶ سمت معاونت اقتصادی بانک مرکزی را برعهده داشته است.

از جمله سوابق اجرایی دکتر اکبر کمیجانی می‌توان به تصدی معاونت پژوهشی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران (از آبان ۱۳۸۶ تا کنون)، مشاور اقتصادی معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی (۱۳۶۹ تا ۱۳۷۶) و عضویت در هیئت مدیره بانک خاورمیانه (۱۳۹۱-۱۳۹۲) نام برد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان