تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۰ تير ۱۴۰۰

قرعه‌کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر/ ایران با کره جنوبی همگروه شد

قرعه کشی دور نهایی مرحله انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا پیش از ظهر امروز برگزار شد.

قرعه‌کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر/ ایران با کره جنوبی همگروه شد

رویداد۲۴  تیم ملی فوتبال ایران به همراه دراگان اسکوچیچ به ماجراجویی در مسیر سفر به قطر ادامه می‌دهد. تیم ملی با حضور این سرمربی کروات طی چهار مسابقه‌ای که در منامه بحرین برگزار شد تیم‌های بحرین، هنگ کنگ، عراق و کامبوج را از پیش رو برداشت تا به عنوان صدرنشین گروه C مقدماتی انتخابی جام جهانی جهانی به جمع ۱۲ تیم برتر در دور نهایی ملحق شود. تیم ملی فوتبال ایران طبق قرعه کشی که قرار بود از ساعت ۱۱:۳۰ امروز در کوالالامپور، مقر AFC برپا شود، با حریفانش آشنا شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) یک قرعه کشی مجازی برای دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا امروز در کوالالامپور برگزار کرد. ۱۲ تیم راه‌یافته به دو گروه شش تیمی تقسیم شدند که هر تیم در خانه و خارج از خانه بازی می‌کند. مسابقات در پنجره بعدی بین المللی فیفا (فیفادی) در ماه سپتامبر آغاز می‌شود.

طبق این قرعه کشی تیم‌های ایران، کره جنوبی، امارات متحده عربی، عراق، سوریه، لبنان در گروه A و تیم‌های ژاپن، استرالیا، عربستان سعودی، چین، عمان، ویتنام در گروه B قرار گرفتند. طبق قرعه کشی توازن جالبی بین دو گروه برقرار است و نه هیچ یک از گروه‌ها تیم‌های ضعیفی دارند و نه تمامی تیم‌های قوی در یک گروه جمع شده‌اند.

تیم‌های اول و دوم گروه به طور خودکار راهی دور گروهی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ می‌شوند، در حالی که تیم‌های رده سوم با بازی در پلی آف آسیا به بازی پلی آف قاره‌ای صعود خواهند کرد که در صورت پیروزی در این بازی به جام جهانی می‌رسند.

بر اساس رتبه بندی ویژه فیفا که در تاریخ ۱۸ ژوئن برای تیم‌های آسیایی منتشر شد، رده‌های اول یعنی ژاپن و ایران در گلدان یک قرار گرفتند، گلدان ۲ شامل استرالیا و کره جنوبی بود در حالی که گلدان ۳ شامل عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌شد. گلدان ۴ شامل عراق و چین و پس از آن عمان و سوریه در گلدان ۵، ویتنام و لبنان دو تیم حاضر در گلدان ۶ را تشکیل می‌دادند.

۱۰ مسابقه برای تکمیل مسابقات این دور لازم است و در حالی که AFC بیشتر مسابقات خود را در این فصل در مکان‌های متمرکز برگزار کرده، این مرحله شاهد سفر شرکت‌کنندگان برای مسابقات خارج از خانه خواهد بود، اگرچه برای ورود بن بسیاری از کشور‌ها مانند استرالیا شیوه‌نامه‌های شدیدی به دلیل کرونا وجود خواهد داشت.

تاریخ مسابقات ۲ و ۷ سپتامبر (یازدهم و شانزدهم شهریورماه)، ۷ و ۱۲ اکتبر (پانزدهم و بیستم مهرماه)، ۱۱ و ۱۶ نوامبر (بیستم و بیست و پنجم آبان‌ماه)، ۲۷ ژانویه و ۱ فوریه ۲۰۲۲ (هفتم و دوازدهم بهمن ماه) تعیین شده است، قبل از اینکه به اوج خود در ۲۴ و ۲۹ مارس ۲۰۲۲ (چهارم و نهم فروردین ماه ۱۴۰۱) برسد که در واقع هفته پایانی است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جام جهانی ، فوتبال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان