تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

نماینده دلواپس به ظریف:برجام گوساله سامری است/با دشمن می‌خندید اما به ما می رسید عصبانی هستید

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: راهبرد دشمن از اجرای برجام،‌ خلق گوساله سامری در این عصر بود تا امید ملت مسلمان ایران را از نگاه به درگاه الهی به نگاه دروازه دهکده جهانی که کدخدای آن شیطان بزرگ است،‌ معوطف کند.

رویداد۲۴ در جلسه علنی امروز مجلس جواد کریمی قدوسی سه سوال از محمد جواد ظریف، وزیرامور خارجه مطرح کرد. او در توضیح سوالش اظهار کرد: توافق برجام جزوی از یک طرح جامع بود که آثار سوء آن طولانی مدت است اگر انها را بی اثر نکنیم. روز اجرای برجام قرار بود روز برداشته شدن همه تحریم ها بود. اما دشمنان ایران نقشه های شوم دیگری مثل برجام دو، ‌سه و چهار را در ذهن داشتند.

نماینده دلواپس مجلس اظهار کرد: در این گزارش ایشان عمدتا بخش های برجام بازخوانی شده بود. انتظار این بود که موارد نقض برجام و بدعهدی های امریکایی ها را به صورت شفاف به مجلس می گفتند تا مجلس به کمک وزارت خارجه بیاید.

او برجام را به گوساله سامری تشبیه کرد و گفت: راهبرد دشمن در این عرصه و زمان راهبرد مقابله با جبهه حق از دروازه برجام به زعم خودش بود. راهبرد دشمن و شیطان بزرگ و صهیونیسم جهانی از اجرای برجام،‌ خلق گوساله سامری در این عصر بود تا جریان توحیدی و انقلابی موثر ملت ایران را دچار انحراف کند و امید ملت مسلمان ایران را از نگاه به درگاه الهی به نگاه دروازه دهکده جهانی که کدخدای آن شیطان بزرگ است،‌ معوطف کند.

کریمی قدوسی گفت: راه مبارزه با گوساله سامری در عصر حضرت موسی،‌ آتش زدن گوساله بود و راه حل نهایی ما در این عصر اقدام مقابله به مثل در برابر نقض برجام است و اجرای فرامین ولی امر مسلمین و اجرای قانون مجلس است و اگر سرانجام اگر باز هم نقض کردند، ملت ایران در روز موعود برجام را به آتش بکشند.

وی تاکید کرد: امام ما فرمودند پشتیان ولایت فقیه باشید، به مملکت شما آسیب نمی رسد. امروز با گذشت یک اربعین از عمر انقلاب اسلامی، کارآمدی ولایت مطلقه اسلامی برای ملت ما به ایمان عمومی تبدیل شده است. راهبرد نرمش قهرمانانه مقابل راهبرد به زانو درآوردن انقلاب اسلامی بود. استراتژیست این راهبرد، کسی بود که گفت من یک انقلابی ام،‌ من یک دیپلمات نیستم. او قهرمان واقعی این ملت در عصر غیبت در مقابله با سامری های زمانه است.

کریمی قدوسی در ادامه گفت: شیطان بزرگ در این مذاکرات، با یک راهبرد و سه استراتژی برای مقابله از دروازه برجام برآمد. یک تضعیف نفوذ کلام ولایت فقیه در داخل و سطح منطقه. دوم، تضعیف و تعطیل کردن فرهنگ مقاومت در منطقه با اولویت حذف سپاه پاسداران،‌ حذف حزب الله، حذف حشد الشعبی در عراق و سوریه،‌ حذف وفاق در بحرین و انصارالله در یمن بود. سه، فراهم کردن مقدمات تغییرات راهبردی در بازنگری قوانین اساسی جمهور اسلامی بود.

وی سپس به فواید برجام اینگونه اشاره کرد: تمام شدن دوران بهانه گیری که می گفتید تا تحریم هست کاری پیش نمی رود،‌ پایان دوران پرهزینه مذاکرات، افزایش آگاهی ملت در شناخت دقیق تر دشمن. در ازای این دستاورد صنعت هسته ای ما در حد نمادین باقی ماند. تولیدات صنعت هسته ای ما متوقف شد.

کریمی قدوسی افزود: اقای ظریف و روحانی برای اجرایی شدن برجام وعده های زیادی می دادند اقای روحانی می گفتند که برجام اجرا شود، مشکل آب،‌ بیکاری، محیط زیست و... حل می شود. آقای ظریف هم گفته بودند با برجام همه درگاه های بانکی اروپایی به روی ایران باز می شود. کل تحریم ها ایالات متحده از روز اجرا متوقف می شود، در حالی که در گزارش ایشان متوجه نقض عهدها می شویم.
نماینده دلواپس مجلس ادامه داد: خود ایشان هم امروز در سازمان ملل گفتند که آمریکا به جز یک امضا پای برجام کاری نکرده است. در حالی که ملت ایران به تمام وظایف خود عمل کرده است.

نماینده سوال کننده از وزیر امور خاجه درباره سوال دیگرش نیز اظهار کرد: آقای سرمدی معاون آقای ظریف به آقای امیرعبداللهیان می گوید ما می خواهیم یک شو اجرا کنیم،‌ تا به این وسیله به منطقه پیغام بدهیم که سیاست های ما در منطقه مورد بازنگری واقع می شود. این حرف مستند است.

وی تاکید کرد: جابجا کردن یک مسئول،‌ به لحاظ قانونی اختیار آقای وزیر است،‌ در این بخش حرفی نداریم اما در این شرایط برداشتن فردی که در عرصه مقاومت منطقه اینگونه موثر واقع می شود،‌ نوعی برداشتن موانع از سر راه برجام دو است.

وی درباره سوالی درباره نمایشگاه هولوکاست نیز گفت: چه دلیلی دارد اقای ظریف در برگزاری نمایشگاه خودجوش و مردمی هولوکاست اظهار نظر کند. این اقدامات به نفع رژیم صهیونیستی تمام می شود و نه برگزاری نمایشگاه های افسانه هولوکاست.

كريمي قدوسي سخنانش را در دو بخش بیان کرد. او وقتي دوباره پشت تريبون مجلس قرار گرفت گفت شما به عنوان رئيس جلسه، تذكري به آقاي ظريف نداريد؟ كه مطهري گفت «شما بفرماييد من بعدا عرض ميكنم.» اما قدوسي مجددا تأكيد كرد كه «شما رئيس هستيد، حفظ حرمت مجلس بر هيئت رئيسه واجب است.» و باز هم مطهري در جواب درخواست با طعنه او گفت:شما بفرماييد من بعدا ميگويم.

سرانجام كريمي قدوسي به بيان اظهاراتش پرداخت و خطاب به ظريف گفت: من متاسفم كه يك ديپلمات ارشد اين گونه با عصبانيت جواب نماينده ملت را با الفاظي كه نميخواهم بگويم اما در شان خودشان بود به ما گفتند. من طبق قانون سئوال ميكنم،‌قانع ميشوم يا نميشوم.همكاران من هم به جاي احساسي شدن دقت كنند و فردا نوبت شما هم ميرسد. اينجا خانه ملت است بايد بيايند پاسخ بگويند. اين روش آقاي ظريف براي فرار از پاسخگويي است.

وي افزود: بنده 15 بند براي آنچه كه به سرمان آمده است، بيان ميكنم. اينكه چراينجوري شد را ميگويم. اولين اشتباه عدم توجه به استحكام دورني نظام بود كه در قدم اول تمام مشكلات فرهنگي، اقتصادي را به تحريم ها مرتبط دانستيد. همه اميد خود را به دستان دشمن و وعده هاي شيطان بزرگ در برجام آن هم با قولهاي شفاهي بستيم. خطا بود كه در ابتداي مذاكرات تيم مذاكره را ضعيف بستند،‌دشمن حداقل با تيم صد نفره قوي وارد شد، تيم آقاي ظريف ضعيف بود و بعدا با تذكراتي كه داده شد چند متخصص به آنها اضافه شد كه دو نفر از آنها جاسوس و افراد دو تابعيتي از آب درآمدند.

كريمي قدوسي در ادامه صحبت‌هايش به جيسون رضاييان اشاره كرد و گفت: در جايي گفتند ما توانستيم از تيم آنها در تيم مذاكره كننده استفاده كنيم نتيجه اين شد قبل از هر كاري امثال جيسون رضاييان ها خبرها را به تيم مقابل ميدادند. شما روي همه تحريم ها پافشاري نكرديد اين خط قرمز نظام بود. شما ميگفتيد كه آمريكا قبول  نميكند تحريم هاي اوليه را لغو كند. تحريم دلار جز تحريم هاي اوليه بود، حال برجام اجرا شده است شما با علم به اين قضيه شاهد  هستيد اموال مردم ايران آزاد نشده است.

اين نماينده منتقد برجام تأكيد كرد: پس از عقب نشيني از خطوط قرمر آمديد، گفتيد ما تپه هايي را گرفتيم و نتوانستيم قله اي را بگيرم و براي مهندسي افكار عمومي اسمش را گذاشتيد جا به جايي خطوط قرمز. اشتباه بود كه با دشمن قسم خورده اسلام با ديپلماسي لبخند،‌نشستن روي ويلچر و قدم زدن كنار درياچه حرف زديد. گفتيد براي كم كردن شر دشمن با او وارد تعامل شديد نه پهن كردن فرش قرمز. آزاده اي به من گفت كه يك خاطره به آقاي ظريف بگوييد، روزي صدام اسراء را جمع كرد،‌خودش تلاش كرد تا ما بخنديم تا اين تصوير را پخش كند،‌ اما هيچكدام از ما لبخند نزديم، حال به آقاي ظريف بگوييد چگونه در برابر دشمن صداي خنده اش بلند بود و وقتي به ما ميرسيد عصباني است.

نماينده مردم مشهد ادامه داد: آقاي ظريف شما اگر ميتوانيد پوست خود را از گوشتتان را جدا كنيد ميتوانيد دموكرات ها ،‌جمهوري خواه ها را از رژيم صهيونيستي جدا كنيد. آقاي ظريف خطاي راهبردي بود كه آمريكايي هايي كه از اول جز مذاكره كننده نبودند و با خواهش به ميز مذاكره آمدند،‌به آنها آنقدر ميدان داديد  كه آخر مذاكره 5+1 به مذاكره 1+1 تبديل شد. در مذاكرات ملت ايران مقتدر را به عنوان ملتي كه محتاج به مذاكره شده است نشان داديد. آن گاه كه دشمن از شما خواست قلب راكتور اراك را با سيمان پر كنيد بايد متوجه اشتباه ميشديد. اشتباه بود كه ميگفتيد همه چيز محرمانه است و ملت را نامحرم فرض كرديد و انگليس و نتانياهو را محرم فرض كرديد.

اين نماينده جبهه پايداري در مجلس دهم با اشاره به مذاكرات انجام شده در دوره سعيد جليلي گفت: شما راه رفته در گذشته مذاكرات را به فراموشي سپرديد و از تجربه مذاكرات گذشته درس نگرفتيد.

در ميان صحبت هاي كريمي قدوسي، مطهري در سمت رئيس مجلس وارد شد و گفت: آقاي كريمي شما بايد به سه سئوال خود توضيح دهيد كه مدعي هستيد گزارش وزارتخارجه به دور از واقعيت است و يكي هم تغيير معاون عربي وزارتخارجه را مطرح كنيد. كه البته تغيير معاون عربي يك كار اجرايي است كه حالا سئوال است كه نماينده حق دخالت دارد يا نه، اجازه دهيد.

وي در پاسخ به اين تذكر مطهري گفت كه« سئوال در دست من است و ميتوانم هر جور كه ميخواهم حرف بزنم.» و مطهري در نيز در واكنش به او اظهار كرد: هر جور كه نه. شما بايد در مورد سئوال صحبت كنيد. شما ميگوييد اصل برجام اشتباه است. اين بحث ديگري است. شما شعار ميدهيد.

كريمي پس از بگو و مگوي مختصر با مطهري به ادامه صحبت‌هايش پرداخت و گفت: بلا سر ملت ايران آمده است،‌دانشمندان ما را آواره كردند كه تحريم ها را بردارند ما ميخواهيم كاري كنيم كه خانه ملت گريبان دشمن را بگيرد. ما قصدمان آقاي ظريف نيست. من در مورد سه سئوال حرف ميزنم و دارم در مورد برچام نظر ميدهم. شما نبايد در جايگاه هيئت رئيسه گرد و غبار كنيد كه مردم نفهمند من چه ميگويم. نميشود كه هر جور كه ميخواهيد جلسه را اداره كنيد. من در موضوع صحبت ميكنم و شما هم بايد گوش كنيد.

اين نماينده مجلس افزود: آقاي ظريف اشتباه بود كه بعد از اجرايي شدن برجام، وقتي جلوي چشم تمام آمريكايي ها و اروپايي تعهد را نقض كردند اما شما فرياد برنياورديد و ضرب الاجل تعيين نكرديد. خطا بود پس از اجرايي شدن برجام كه دشمن نقض عهد كرده بود، شما را به شو و بازي ورود هيئت هاي خارجي سرگرم كردند ولي عملا آمريكا به شركت هاي خارجي اجازه نميدهد كه با كشور ما كار كنند. آنجا كه در توافق ژنو يك آمريكايي ها قول دادند هواپيما بدهند و... ما هم غني سازي را تعليق كنيم اما انجام نداند و چرا شما تضمين قطعي نگرفتيد؟

وي معتقد است كه«اشتباه بود كه بر لغو تحريم ها پافشاري نكرديد، چشم شما به دست دشمن خيره شد و به وعده توخالي دشمن دلخوش كرديد. نمونه يك توافق خوب كه در همين دوره اتفاق افتاد كه يك تيم انقلابي به پشت ميز مذاكره با آمريكا رفت و موفق شد حق ايران در قرار داد نظامي با آمريكا با سودش كه يك ميليارد و 700 ميليون دلار بود بازگرداند. يك سند آورد و 20 زنداني را نجات داد و بانك سپه را از تحريم هم نجات داد. تا اين اتفاق ها نيفتاد جيسيون رضاييان آزاد نشد.اگر از همان اول خطوط قرمز كاملا رعايت ميشد، مذاكره به نتيجه ميرسيد و مشكلات حل شده بود،‌دارايي ها آزاد شده بود. اين هنوز آغاز راه است. از اين به بعد مسائل مهمي را شاهد خواهيم بود. اطاعت از ولي فقيه اگر كامل و جامعه بود امروز نمي‌امديد تا بگوييد كه ما امديم مذاكره كنيم كه سايه شوم جنگ را دور كنيم. چرا بايد كسي بيايد و در اين زمان در ادامه تهديدها و فشار قطعنامه صحبت از محدود شدن توان موشكي ما داشته باشد. »

كريمي قدوسي همچنان ظريف را مورد خطاب قرار داد و گفت: آقاي ظريف من در كميسيون هم گفتم كه ما امروز موافق اجرايي شدن برجام هستيم چون تمام پيش پرداخت ها را اداده ايم. امروز ما ميخواهيم شما و دولت را كمك كنيم كه حق مردم را بگيرد. شما متاسفانه براي گرد و غبار برپا كردن استاد هستيد. من وظيفه خود را انجام دادم و ملت به رايي كه نمايندگانشان ميدهند نگاه كنند. ما درخواست راي گيري داريم نه براي ظريف و روحاني، بلكه ميخواهيم اين راي فريادي باشد بر سر دولت هايي كه برجام را نقض كردند و قانع نشدم و بايد راي گيري شود.

 

برچسب ها: دلواپس ، ظریف ، مجلس ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان