تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۳ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

معلمان غیردولتی از مزایای رتبه بندی بهره می‌برند؟

حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در رابطه با رتبه بندی معلمان توضیحاتی داد.

معلمان غیردولتی از مزایای رتبه بندی بهره می‌برند؟

رویداد۲۴ حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در رابطه با رتبه بندی معلمان گفت: به وزارت آموزش و پرورش که آمدم، در یک نوبت، رتبه‌بندی اجرا و از محل امتیازات فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده شده بود. ما هم از همین ظرفیت استفاده و یک نوبت دیگر حقوق ها را افزایش دادیم، اما امتیازات فصل ۱۰ در اسفند ۹۸ به همه کارکنان دولت به ‌طور یکسان تعلق گرفت و عملاً رتبه‌بندی را منتفی کرد که در نهایت ما لایجه رتبه‌بندی را برای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان تدوین کردیم که در دولت تصویب و به مجلس رفت.

حاجی میرزایی افزود: رتبه‌بندی معلمان یک فوق‌العاده متمایزی برای افزایش توانمندی معلمان و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت است. در شرایط قبلی اگر کسی فوق دیپلم تا دکترا بود بر حسب مدرک تحصیلی، حقوقش متفاوت بود اما در این طرح کسانی که لیسانس دارند، همه‌شان یکسان نیستند، یکی توانمندی بیشتری دارد، زحمت بیشتری می‌کشد و تحرک و پویایی علمی دارد و به همین علت در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. مانند آنچه در دانشگاه‌ها در جریان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت لایحه مذکور را به‌طور ویژه و خارج از نوبت تصویب کرد، در مجلس هم کلیات آن تصویب شد و برای شور دوم به کمیسیون رفت اظهار کرد: طی دو هفته گذشته، هر هفته کمیسیون آموزش جلساتی برگزار کرده و بررسی آن روز گذشته به اتمام رسیده و تا ۱۰ روز روی سامانه قرار می‌گیرد تا نظرات نمایندگان ارائه شده و سپس در دستور تصویب نهایی صحن مجلس قرار بگیرد. البته هرزمان که تصویب شود اعمال آن را از اول فروردین تأمین منابع و پیش‌بینی کرده‌ایم.

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به اینکه آیا معلمان غیردولتی از مزایای رتبه بندی برخوردار می‌شوند، گفت: رتبه‌بندی برای کارکنان دولت است. نظام پرداخت مدارس غیر دولتی تابع قاعده دیگری است. مشخص است که هر معلم مدرسه غیردولتی حقوقش چقدر باشد و قراردادش باید برچه مبنایی تنظیم شود. 

او گفت: این قرارداد باید در سامانه مربوط ثبت شود. ما در سال گذشته‌ مقررات مربوط به معلمان غیردولتی را بهبود داده‌ایم. درباره بازنشستگان هم پیش‌بینی شده که بازنشسته‌ها باید حقوقشان با افراد شاغل همسان‌سازی شود و دریافتی‌شان نسبتی از حقوق شاغلان باشد. رتبه‌بندی برایشان موضوعیت ندارد اما چون در دریافتی‌شان با شاغلان فاصله می‌افتد، باید به حقوق شاغلان نزدیک شوند که در لایحه‌ای دیده شده است.


بیشتر بخوانید: کمبود معلم معضل همیشگی آموزش و پرورش


سرانجام اعمال فوق‌العاده ویژه برای معلمان

حاجی میرزایی درباره اعمال فوق‌العاده ویژه برای معلمان هم گفت: فوق‌العاده فصل دهم تا سقف ۵۰ درصد برای همه استفاده شد. فوق‌العاده ویژه را تا سقف ۲۱ درصد برخی استفاده می‌کنند. 

او افزود: در آموزش‌وپرورش هم برخی استفاده می‌کنند و برای برخی کمتر است که اخیراً هماهنگی شد همه از آن ۲۱ درصد استفاده کنند. پیشنهاداتی در دست بررسی است که اگر منابع تأمین شود این فوق العاده برای همه کارکنان ۴۰ یا ۵۰ درصد افزایش یابد که منوط به تامین اعتبار است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما سال گذشته ۱۱۰ هزار ردیف استخدامی گرفتیم و در چند نوبت حقوق معلمان را افزایش دادیم، گفت: هرچند تورم تحت تأثیر قرار دادیم اما در مقایسه با زمانی که شروع کردیم قابل توجه است. نمی‌گویم این اقدامات حقوق‌ها را بسیار جهش داده، اما با متوسط حقوق کارکنان دولت هماهنگ کرده است. تمام تلاش ما تأمین معیشت و رفع دغدغه آنهاست.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
0
خدا بگم چيكارشون كنه يه نفر پيدا نميشه بگه آخه نيروهاي خدماتي هم تو اين مملكت زندگي ميكنه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان