تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

چگونه جلوی تخلفات عابر بانکی را بگیریم؟ 

دیده شده است كه سارقان گاهی طعمه‌های خود را هنگام برداشت پول غافلگیر می‌كنند. همچنین گاهی سارقان طعمه خود را وادار می‌كنند تا به عابر بانك برود و پول مورد نظر را از حسابش برداشت كند.

سرقت‌های عابر بانکی

رویداد۲۴ استفاده از کارت بانکی به جای پول نقد، چند سالی است که برای اغلب ما جا افتاده است و حالا دیگر به جای پول نقد در کیف‌های ما انواع کارت‌های بانکی است. 

تعویض کارت و خالی کردن حساب

سرقت های عابر بانکی با این ترفند اکثرا درباره افرادی که اشراف کامل به کار با دستگاه خودپرداز ندارند رخ می‌دهد. به این ترتیب که فرد سارق در صف می‌ایستد و پیشنهاد کمک به این افراد را می‌دهد.

فرد به محض دریافت کارت آن‌ها در یک لحظه آن را با کارت دیگری تعویض می‌کند و چندین بار رمز را می‌زند تا دستگاه کارت را بخورد، زمانی که فرد برای پیگیری وارد بانک می‌شود سارق با کارت اصلی و متوجه شدن رمز از قبل، عملیات برداشت وجه را انجام می‌دهد.

چسب مایع، وسیله دزدی

در این مورد از سرقت های عابر بانکی فرد کارت خود را وارد دستگاه می‌کند و مبلغ خود را برداشت می‌کند.

بعد از برداشت، کارت خود را نمی‌تواند دریافت کند و سارق که از قبل منتظر بوده است پیشنهاد می‌دهد به بانک برای پیگیری مراجعه کند.

فرد پس از پیگیری متوجه می‌شود سارق از قبل متوجه رمز او شده و با کارتی که در دستگاه جا مانده از حساب او، پول برداشت کرده است.


بیشتر بخوانید: مشاوره حقوقی آنلاین/ نکات قانونی اشتباه کارت به کارت کردن


هشدارها

همیشه هشدارهایی از سوی پلیس و سیستم بانکی برای جلوگیری از این‌گونه جرایم داده شده است.

در این میان هم باز برخی با شایعاتی که بسیار هم فراگیر شد، تلاش کردند با شیوه‌های جعلی فرصت بیشتری برای کلاهبرداری‌های خود بخرند.
ادعای اینکه ورود برعکس رمز خودپرداز پلیس را به محل سرقت می‌کشاند، یکی از این شایعات بود که بعد از مدتی مسئولان بانک و نیز دست اندرکاران پلیس، چنین قابلیتی را انکار کردند.

موارد ضروری که باید رعایت شود

  • کنترل موجودی حساب در فاصله‌‌های زمانی مناسب
  • ارسال نکردن مشخصات بانکی از طریق پیامک حتی برای آشنایان
  • مراقبت از اینکه کسی اطلاعات روی کارت را برندارد
  • پرهیز از انجام عملیات بانکی به پیشنهاد افراد غیرمطمئن
  • پاسخ ندادن به پیامک‌هایی که اطلاعات حساب شما را می‌خواهند
    یکی از مشکلات این روزهای مردم روند طولانی مراجعه به مراکز حقوقی برای دریافت مشاوره است؛ برای رفع این مشکل می‌توان از مشاوره حقوقی آنلاین استفاده کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مشاوره حقوقی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان