تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۵ تير ۱۴۰۰
مینو محرز:

اثربخشی واکسن برکت مقابل گونه‌های جدید کرونا/ نگرانی از واکسن‌ زدن مردم در ارمنستان

مجری طرح کارآزمایی بالینی واکسن برکت گفت: این واکسن در برابر دو نوع ویروس جهش‌ یافته کرونا کارایی دارد.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران

رویداد۲۴ مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی و مجری طرح کارآزمایی بالینی واکسن برکت در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه مثبت سلامت  اظهار کرد: کارآزمایی بالینی مرحله اول، دوم و سوم واکسن برکت را طی کرده ایم.

او افزود: در واکسن برکت توانستیم هر سه مرحله را با رعایت ضوابط بین المللی و حتی بیشتر از آن انجام دهیم و آخرین تزریق مرحله سوم را سپری کردیم تا بتوانیم مقاله به مجلات خارجی ارائه دهیم، تا بتوانیم مجوز‌های بین المللی را هم دریافت کنیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه خیلی از همکارانمان می‌گویند که چرا مقاله‌ای درباره واکسن برکت ارائه نداده ایم، ادامه داد: باید بگوییم که مقاله برای مجامع و مراکز بین‌المللی ارائه می‌شود لذا برای استفاده در داخل تمام داده‌ها نیز به وزارت بهداشت ارائه شده است.


بیشتر بخوانید: دربست ارمنستان!/ چرا آمار تعداد مسافران تور واکسن کرونا به ایروان محرمانه است؟


او با بیان اینکه این واکسن به وزارت بهداشت تحویل داده شده و باید وزارت بهداشت برای واکسیناسیون تصمیم بگیرد، گفت: زیرساخت‌ها برای تزریق واکسن در ایران بی نظیر است، اما باید سرعت واکسیناسیون در ایران بالا برود.

محرز تاکید کرد: واکسن برکت بر روی جهش‌های بتا و آلفا موثر است، اما هنوز در خصوص نوع دلتا نتوانستیم به نتیجه‌ای برسیم.

او تصریح کرد: واکسیناسیون در کشور ما به کندی انجام می‌شود و مردم کلافه شده اند. در روز‌های اخیر شاهد بودیم که برخی برای تزریق واکسن به کشور ارمنستان می‌روند، ولی ما نمی‌دانیم که آن‌ها چه واکسنی را دریافت می‌کنند، امیدواریم واکسنی که در ارمنستان دریافت می‌شود مورد تایید مجامع بین المللی باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان