تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

انتقاد تند کیهان از دولت روحانی برای افزایش حقوق بازنشستگان

کیهان نوشت: بخاطر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دولت و براساس آمار‌های رسمی سازمان برنامه و بودجه، متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری در سال گذشته و امسال، مجموعا ۱۲۰ درصد و متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی در همین دوره زمانی، مجموعا ۱۳۸ درصد افزایش یافته است.

انتقاد تند کیهان از دولت روحانی برای افزایش حقوق بازنشستگان

رویداد۲۴ براساس همین آمارها، دولت برای اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یا همان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، در سال ۹۹ بالغ بر ۴۵.۵ هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سازمان تامین اجتماعی قرار داده و این رقم در سال جاری به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

البته کسی مخالف افزایش حقوق اقشار مختلف بخصوص بازنشستگان آنهم در ایامی که اقتصاد کشورمان تورم بالایی دارد و فشار زیادی به زندگی بازنشستگان وارد می‌شود، نیست، اما وقتی کمی دقیق‌تر نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که منابع پایداری برای این موضوع که هزینه بالایی هم به کشور تحمیل می‌کند، پیش‌بینی نشده است و در نتیجه، افزایش حقوق بازنشستگان منجر به تشدید کسری بودجه شده از محل ایجاد تورم تامین می‌شود.


بیشتر بخوانید: بحران بزرگ در اردوگاه اصلاح‌طلبان


جالب اینجاست که دولت اخیرا لایحه دائمی شدن این موضوع (اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان) را به تصویب رسانده و این لایحه به زودی و احتمالا به صورت دوفوریتی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. براساس توضیحات علی ربیعی سخنگوی دولت درباره این لایحه، از این پس همه بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز خودشان را خواهند گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
4
برو بگو جلوی دزدی‌ها را بگیرند نه اینکه چندرغاز به حقوق بازنشستگان اضافه شده لرزه بر اندامتان افتاده است.
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
4
در امور بازنشسگان دخالت نکنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
4
خدالعنت کنه کسی راکه بازنشسته رامصداق چوب خشکیده دانست وکسی که. بازنشسته رانادیده گرفت
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
1
چطور چندسال کیهان و رسانه های هم دسته اش نگران وضعیت معیشت بازنشسته ها بودن حالا که طبق قانون مصوب مجلس وبودجه سالانه ،نصفه ونیمه وبا تاخیر انجام شده نگران شدن که برای دولت همسوی خودشون مشکل در پرداخت ایجاد کنه؟وچرا نگران دستکاری در ارقام رودجه ۱۴۰۰ که بطور مخفیانه وبدون مصوبه صحن مجلس اتفاق افتاد اعتراض تکردن.لطفا حیا کنید روزنامه کیهان
حسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
0
درهمه حال فقط به فکر کسری بودجه دولت هستن تا خودشون سرپا بمونن،ملت اگه به فلاکت افتاد هیچ ایرادی نداره،کمی از کمکهای خارجی دست بردارین مشکل مردم حل میشه.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان