تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

ملکیان گزینه جدید وزارت برای مدیرعاملی استقلال؟

بحران مدیریت در باشگاه استقلال قصه تازه‌ای نیست و حکایت مدیریت و ثبات در این باشگاه مصداق ضرب‌المثل «سال به سال دریغ از پارسال» است.

مدیرعامل جدید استقلال

رویداد۲۴ در چند سال اخیر وزارت ورزش و جوانان با انتخاب‌های عجیب و چالش‌برانگیز باشگاه استقلال را با بحران‌های زیادی مواجه‌ و ضرر‌های مالی و معنوی فراوانی به مجموعه آبی‌های پایتخت تحمیل کرده است. دیگر بر کوچک و بزرگ و پیر و جوان و اهالی فوتبال آشکار و عیان است که مشکل اصلی استقلال و دلیل ناکامی‌های سریالی این باشگاه بزرگ، مدیریت یا بهتر است بگوییم سوءمدیریت است.

حتی علی دایی اسطوره فوتبال ایران هم در تازه‌ترین گفت‌وگوی رسمی‌اش به این مسئله اشاره‌ای داشت و در پاسخ به سوالی درباره فرهاد مجیدی و استقلال گفت: «فرهاد به تنهایی نمی‌‌تواند کاری کند. یک تیم فوتبال فقط کادر فنی‌اش نیست. کادر بیرونی باید قوی‌تر باشد. ما باید به این مسائل نگاه کنیم. تیم‌های بزرگ، کادر مدیریتی بزرگ می‌خواهد. زمانی که در بایرن بودم، بکن باوئر و رومنیگه و تمام بزرگان آلمان در آن تیم بودند.»

در چند ماه اخیر و دوره مدیریت احمد مددی در باشگاه، اعتراض و انتقاد به او و وزارت ورزش به اوج خود رسید تا جایی که چند تجمع اعتراضی مقابل باشگاه و وزارت ورزش و مجلس و ساختمان قوه‌قضائیه برگزار شد. علاوه‌بر آن اعضای هیئت‌مدیره باشگاه در اعتراض به نحوه مدیریت مددی از سمت خود استعفا دادند و در‌حالی که بار اول با استعفای آن‌ها موافقت شد اما در‌ادامه استعفا را وزارت ورزش پذیرفت و افراد جدیدی را برای هیئت‌مدیره باشگاه معرفی کرد.

در‌واقع وزارت ورزش مقابل همه اعتراض‌ها و انتقادها که از سوی هواداران، پیشکسوتان و رسانه‌ها و برخی از مسئولان باشگاه بود پشت مددی ایستاد و با حمایت از این مدیر خواست اقتدار خود را به رخ بکشد. اما تغییر هیئت‌مدیره و حمایت بی‌چون و چرای وزارت از مددی هم کارساز نشد و استقلال همچنان در گرداب مشکلات فرو می‌رود و نه خبری از مذاکره با بازیکنان قرارداد تمام است و نه پرداخت پول خارجی‌ها، به‌طوری که هروویه میلیچ بازیکن کروات آبی‌ها پس از بازی با تراکتور ایران را برای همیشه ترک کرد و حالا باید منتظر یک شکایت بلند بالا از او به فیفا بود.


بیشتر بخوانید: ضربه جدید به استقلال؛ این بار چه کسی مقصر است؟


پس از مقاومت عجیب و سرسختانه وزارت ورزش و شخص وزیر مقابل انتقادها از مددی و تاکید بر حفظ او، حالا و در روزهای پایانی دولت دوازدهم شایعات تازه‌ای از وزارت ورزش درباره استقلال به گوش می‌رسد. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که سلطانی‌فر در روزهای پایانی عمر وزارتش دیگر مثل سابق در امور وزارتخانه ورود نمی‌کند و این کار را به معاونانش سپرده و در این‌بین گویا نقش مهدی علی‌نژاد از همه پررنگ‌تر است!

در همین‌راستا گفته می‌شود علی‌نژاد با مشورت و همفکری یکی از مشاورانش که از چهره‌های رسانه‌ای است و بسیاری ریشه مشکلات استقلال را در مشاوره‌های غلط و مغرضانه او می‌دانند، تصمیم گرفته‌ دوباره در چارت مدیریتی باشگاه استقلال تغییراتی ایجاد کند و این بار گویا وزارت به رفتن مددی رضایت داده است! بر‌اساس شنیده‌ها معاون‌وزیر و مشاورش روی مدیرعاملی اصغر ملکیان عضو جدید هیئت‌مدیره باشگاه توافق‌نظر دارند و جالب این‌جاست که برخی از عوامل باشگاه و چند هوادار متمول نیز در جریان این تصمیم قرار گرفته و از آن حمایت کرده‌اند.

بنابراین معاون‌وزیر کار چندان سختی برای اعمال تغییرات مورد‌نظرش ندارد و با این تیر دو نشان خواهد زد. اول این‌که او با این کار تا حدودی می‌تواند خشم آبی‌ها را فرو بنشاند و با کنار گذاشتن مددی به آن‌ها این پیغام را برساند که وزارت بالاخره صدای شما را شنید! در ثانی علی‌نژاد و مشاورش با سپردن پست مدیریت به ملکیان راهبردهای جدید خود در باشگاه استقلال را راحت‌تر پیش می‌برند، هرچند هنوز کسی نمی‌‌داند این تغییر چه زمانی اعمال خواهد شد و پشت‌پرده آن چیست و راهبرد جدید برای استقلال کدام است؟ ‌

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان