تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

دانشگاه علوم پزشکی: سرایت دلتا کرونا، ۶۰ برابر بیشتر از گونه انگلیسی است

در حال حاضر گونه جدید کرونا که به نام دلتا معروف شده، بیش از ۸۰ کشور جهان را درگیر کرده است.

شیوع ویروس دلتا در ایرانرویداد۲۴ اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: گونه دلتای کرونا در خراسان شمالی این ویروس تشخیص داده نشده، اما باتوجه به مراودات این استان با خراسان رضوی، به احتمال زیاد وارد خراسان شمالی نیز شده است.

حمیدرضا شرکاء، اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درگفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر گونه جدید کرونا که به نام دلتا معروف شده، بیش از ۸۰ کشور جهان را درگیر کرده است.

وی گفت: قابلیت سرایت گونه دلتا ویروس کرونا، نسبت به ویروس کرونا انگلیسی تا ۶۰ برابر بیشتر است و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جهش های مختلفی شناسایی شده است.


بیشتر بخوانید: احتمال درگیری همه استان‌های کشور به کرونای دلتا تا دو هفته آینده +فیلم


اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی این گونه ها را براساس حروف یونانی نامگذاری کرده که کرونا آلفا را به نوع انگلیسی و دلتا به کرونا هندی نسبت داده اند، در حال حاضر گونه جدید کرونا که به نام دلتا معروف شده، بیش از ۸۰ کشور جهان را درگیر کرده است.

وی افزود: گونه قالب کرونا در آمریکا و انگلیس گونه دلتا است و در کشور ایران نیز این گونه در استان های مختلف شناسایی شده، علی رغم اینکه در خراسان شمالی این ویروس تشخیص داده نشده ، اما باتوجه به مراودات این استان با خراسان رضوی، به احتمال زیاد وارد خراسان شمالی نیز شده است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان