تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۹ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

واکنش خاتمی به اعتراضات در خوزستان/ هیچ دستگاهی حق ندارد با اعتراض مردم با گلوله برخورد کند

رئیس دولت اصلاحات، در پی اعتراضات مردم خوزستان در پیامی گفت: هیچ دستگاه سیاسی امنیتی نظامی و انتظامی حق ندارد که با اعتراض مردم به بهانه مقابله با آشوب، با خشونت، سلاح و گلوله برخورد کند.

واکنش خاتمی به اعتراضات در خوزستان/ هیچ دستگاهی حق ندارد با اعتراض مردم با گلوله برخورد کند

رویداد۲۴ رئیس دولت اصلاحات، در پی اعتراضات مردم خوزستان در پیامی تاکید کرد: هیچ دستگاه سیاسی امنیتی نظامی و انتظامی حق ندارد که با اعتراض مردم به بهانه مقابله با آشوب، با خشونت، سلاح و گلوله برخورد کند. 

در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی آمده است.

بسم الله الرحمن الرحیم‌

خوزستان قلب اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مدنیت ایران سرفراز و دارای نقش بزرگ در دفاع از تمامیت ارضی میهن و ایستادگی شگفت‌انگیز در برابر تجاوزگران در دوران جنگ تحمیلی و تحمل هزینه سنگین در آن جنگ، امروز با مشکلات بزرگی در زمینه زیست محیطی و دسترسی به امکانات اولیه زندگی روبرو است و در حالی‌که بزرگترین رودخانه‌های پربرکت از درون این استان می‌گذرد تأسف آور و نیز شرم‌آور است که مردم استان (بخصوص بخش‌های محروم‌تر این استان) هنوز برای دسترسی به آب آشامیدنی با مشکل مواجه‌اند.

بر این بیفزاییم وضع اسف‌بار زیست محیطی، بخصوص در سال‌های گذشته که از جمله سبب شد ریزگرد‌ها نفس مردم شریف را بگیرد و اینک مشکل حاد آب و برق در این تابستان سوزان و خشکسالی آزاردهنده و این مسأله‌ای نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. بی‌تردید همه دولت‌ها در گذشته و حال و همه مسؤولان در همه رده‌ها باید مسؤولیت خود را بپذیرند و با عذرخواهی از مردم بکوشند تا هر چه زودتر این مشکلات حل شود. من نیز به نوبه خود از صمیم قلب از مردم شریف و بزرگوار استان عذرخواهی می‌کنم. گرچه تا آنجا که می‌دانم تصمیم‌های خوبی در گذشته برای حل کوتاه مدت و میان مدت مسائل حاد خوزستان گرفته شده بود و اقدام‌هایی نیز آغاز شده که متأسفانه آنگونه که شاید و باید بعد‌ها مورد توجه و پی‌گیری قرار نگرفت و اگر عمل می‌شد شاید امروز با این مشکلات روبرو نبودیم.

مردم به حق ناراضی هستند و نسبت به آنچه بر آنان می‌گذرد اعتراض دارند و انتقاد و اعتراض مسالمت آمیز حق مسلم شهروندان و مردم است. من از جان‌باختن بعضی عزیزان و آسیب دیدن بعض دیگر بسیار متأسفم.

امیدوارم اولا دولت و مسؤولان ذی‌ربط از مردم دلجویی کنند. ثانیا با عامل یا عاملانِ برخورد با مردم، بخصوص تدبیرکنندگان و آمران‌ِ برخورد خشونت‌آمیز با مردم با صراحت و شجاعت و بی‌اغماض برخورد شود. ثالثا با برنامه‌ریزی سنجیده و اولویت دادن به مسائل استان در جهت حل مشکلات فوری و اساسی به‌صورت فوق‌العاده اقدام به عمل آید؛ و از مردم شریف نیز می‌خواهم در حفظ هوشیاری خود بکوشند. امروز نیاز به وحدت و همدلی و صبوری و همکاری داریم؛ و مطمئن هستم که بیداری و هوشیاری مردم که مسالمت جویانه خواستار حق مسلم خود هستند سبب خواهد شد که هیچ جریان بدخواهی امکان سوء استفاده از اعتراض مردم و سوق دادن آن به آشوب پیدا نکند، همچنانکه هیچ دستگاه سیاسی امنیتی نظامی و انتظامی حق ندارد که با اعتراض مردم به بهانه مقابله با آشوب، با خشونت، سلاح و گلوله برخورد کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
شکوهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
0
فرار به جلو!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
0
من دردمند خوزسنان هستم درود بر خاتمی صلح طلب اما خییییلی دیر شده است
نظرات شما
پیشخوان