تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

واکنش کرملین به تصمیم آمریکا برای خروج نظامی از عراق

سخنگوی کرملین روز سه شنبه به خبرنگاران گفت، وضعیتی که پس از تصمیم واشنگتن برای پایان دادن به ماموریت نظامی خود در عراق پیش خواهد آمد شایسته توجه بیشتر است.

خروج نظامیان آمریکا از عراقرویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری «تاس» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: «غیرقابل انکار است که این وضعیت شایسته توجه بیشتر است. وضعیت در عراق کمی متفاوت است زیرا به نظر می رسد تعداد قابل توجهی از مشاوران نظامی در آنجا باقی بمانند آنها به کار خود در عراق ادامه خواهند داد. پیش بینی در این زمینه زود است، اما ما نمی‌خواهیم قلمرو دیگری به منطقه ای بی ثبات بالقوه اضافه شود.»

پسکوف تاکید کرد که شرایط درعراق و افغانستان متفاوت است. وی گفت: «بازهم تاکید می‌کنم که همه ما خواستار این هستیم که هیچ بخش جدیدی به طوربالقوه به منطقه درگیری در منطقه اضافه نشود.»

سخنگوی کرملین همچنین اشاره کرد که این اقدام واشنگتن برای کرملین تعجب آور نبود. وی افزود: «اظهاراتی از جانب نمایندگان ایالات متحده و دولت آمریکا مبنی بر اینکه آنها باید دیر یا زود عراق را ترک کنند بیان شده بود، بنابراین خبر جدیدی نیست.»

پسکوف در پاسخ به این سئوالی مبنی بر این که آیا نیروهایی در عراق وجود دارد که روسیه بتواند با توجه به آنچه در افغانستان اتفاق می‌افتد و تجربه مسکو در مذاکره با طالبان، با آنها گفت‌وگو کند ، گفت: «اول از همه، هدف ما تماس بیشتر و توسعه روابط ما با دولت عراق است و ما علاقه مند به این هستیم .»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان