تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

روحانی: کسی نمی‌تواند تحول سلامت در این هشت سال را انکار کند / پایان کرونا مشخص نیست

روحانی با بیان اینکه در همین ایام کرونا توانستیم تخت‌های آی سی یو را دو برابر کردیم و تعداد نیروی انسانی را تیز دو برابر کردیم گفت: در بخش سلامت تحول این هشت ساله غیر قابل انکار است و افتتاح همین امروز نشان دهنده آن است که دولت و خیرین تلاش کردند تا امکانات و نیروی انسانی لازم را دراختیار مردم بگذارند.

حسن روحانی

رویداد۲۴ حجت الاسلام حسن روحانی : از سال ۹۳ یکی از اهداف دولت یازدهم مسئله طرح تحول سلامت بود که این طرح در دولت دوازدهم علی رغم جنگ اقتصادی همچنان ادامه پیداکرد و اگر این طرح نبود مشخص نبود چگونه می‌توانستیم در برابر کرونا مقاومت کنیم.

روحانی ادامه داد: در این دولت ۴۰ هزار تخت دیگر به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده و در دو سال گذشته ۱۳ هزار تخت بیمارستانی راافتتاح کردیم و در شهریور سال گذشته ما در یک روز ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی را افتتاح کردیم و امروز هم ۱۴۴۳ تخت بیمارستانی را در یک روز افتتاح کردیم.

رییس جمهور اظهار داشت: در تهران یک بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی داریم که ۹۷ درصد آن آماده است و از هفته‌های آینده امکان استفاده از ۵۰۰ تخت آن فراهم خواهد شد و یک بیمارستان کودکان نیز در آینده در تهران افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در همین ایام کرونا توانستیم تخت‌های آی سی یو را دو برابر کردیم و تعداد نیروی انسانی را تیز دو برابر کردیم گفت: در بخش سلامت تحول این هشت ساله غیر قابل انکار است و افتتاح همین امروز نشان دهنده آن است که دولت و خیرین تلاش کردند تا امکانات و نیروی انسانی لازم را دراختیار مردم بگذارند. بعد از انقلاب امکانات بیمارستانی ما در کشور ۳/۵ برابر افزایش پیدا کرده، اما در استان سیستان و بلوچستان ۷ برابر شده است پس بنابراین دولت اهتمام کافی برای محرومیت زدایی و عدالت در بخش سلامت انجام داده است.

روحانی تاکید کرد: این موجب شد در درمان کرونا مقاوم‌تر در برابر این بیماری بایستیم. پایان کرونا برای هیچ کس روشن نیست و الان در وسط موج پنجم هستیم و در قسمت‌های جنوبی کشور به تدریج در حال خروج از این موج هستند. این ویروس پنج نوبت ما را مورد هجمه شدید قرار داده است، اما من بایداز مسئولان وزارت بهداشت و همه مدافعین سلامت تشکر کنم که موجب آرامش و دلگرمی مردمی هستند.

ریس جمهور عنوان کرد: امروز با سرعت خوبی در زمینه واکسن در مال پیشرفت هستیم و افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای تحت پوشش کامل واکسن قرار میگیرند و در هفته‌های آینده وضعیت ما بهتر خواهد شد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان