تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

واکنش قطر به هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی: برای حفظ امنیت، امیدواریم چنین تجاوزی در آینده تکرار نشود

وزارت خارجه قطر در واکنش به هدف قرار گرفتن یک فروند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای عمان، ابراز امیدواری کرد که قوانین بین‌المللی مانع تکرار حمله به نفتکش‌ها شود.

واکنش قطر به هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی: برای حفظ امنیت، امیدواریم چنین تجاوزی در آینده تکرار نشود

رویداد۲۴ وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای که در وب سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شد، افزود: دولت قطر حمله به نفتکش در سواحل عمان را محکوم کرده و ابراز امیدواری می‌کند که با استناد به حقوق بین الملل و برای حفظ امنیت و ثبات منطقه چنین تجاوزی در آینده تکرار نخواهد شد.

وزارت امور خارجه قطر تاکید کرد که دولت قطر اقداماتی را که امنیت حمل و نقل دریایی بین المللی و حرکت کشتی‌ها و نفتکش‌ها را مختل کند، به طور کامل رد می‌کند.

این وزارتخانه بر لزوم رعایت معاهدات و هنجار‌های بین المللی ناوبری در سراسر جهان از سوی همه کشور‌ها تاکید کرد.

سازمان بازرگانی دریایی ارتش انگلیس اعلام کرد که یک فروند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی اواخر پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» کشور عمان و در فاصله نزدیک به ۳۰۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است.


بیشتر بخوانید:سناریویی هماهنگ علیه ایران؛ آمریکا وعده حمله جمعی داد


پس از این بیانیه رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کرد. آمریکا و وانگلیس هم از این ادعای تل آویو حمایت کردند.

این اتهام زنی‌ها علیه ایران در حالی بیان می‌شود که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفتکش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت که رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن‌های واهی بردارد و تاکید کرد که این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می‌کند.

وی با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است، تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده‌اند. آن‌ها باید بدانند با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایشان دوا نمی‌شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می‌کند. ایران لحظه‌ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی‌کند.

خطیب زاده با بیان این که انجام این فرافکنی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست ادامه داد: هر وقت اتفاق خوبی در منطقه رخ می‌دهد ما این فرافکنی‌ها را از سوی مقامات این رژیم مشاهده می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این بیانیه‌های هماهنگ شده بخودی خود حاوی فراز‌هایی متناقض است، بگونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید!

خطیب‌زاده روز گذشته هم با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مدافع و حامی تردد امن و بی‌ضرر کشتی‌ها در خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی است، گفت: ایران بیشترین مرز آبی را در خلیج فارس داشته و همواره آماده همکاری در زمینه تامین امنیت دریانوردی در آن با کشور‌های منطقه است و حضور و مداخلات نیرو‌های فرامنطقه‌ای در آب‌های خلیج فارس و کشور‌های حاشیه آن را مخل ثبات و امنیت منطقه می‌داند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، قطر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان