تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

گزینه‌های مجیدی برای جانشینی محمد دانشگر در فینال

احتمال زیاد فرهاد مجیدی برای دیدار فینال جام حذفی برابر فولاد، از محمد نادری به جای دانشگر در خط دفاعی استفاده کند.

گزینه‌های مجیدی برای جانشینی محمد دانشگر در فینال

رویداد۲۴ محرومیت محمد دانشگر و از دست دادن فینال جام حذفی بدترین خبر ممکن برای فرهاد مجیدی بود و حالا در نبود عارف غلامی، او دو راه بیشتر پیش رو ندارد. یا باید تغییر سیستم داده و تیمش را در این بازی حساس با آرایش ۴۴۲ روانه میدان کند و یا اینکه از گزینه‌هایی که در دسترس دارد، به جای دانشگر استفاده کند.

محتمل‌ترین تغییر در ترکیب استقلال، استفاده از محمد نادری به جای مدافع محروم آبی هاست. نادری تجربه بازی در پست مدافع میانی و در کنار یزدانی و مرادمند را دارد ضمن اینکه او در زمان حضور در پرسپولیس، در چندین مسابقه در پست مدافع میانی به میدان رفت.

در صورتی که سرمربی آبی‌ها از نادری به جای دانشگر استفاده کند، آنگاه او باید به فکر یک بازیکن برای حضور در سمت چپ باشد. متین کریم زاده در بازی با نساجی روز درخشانی را پشت سر گذاشت و سابقه بازی در آن جناح را دارد. بابک مرادی نیز همین ویژگی‌ها را دارد با این تفاوت که تمرکز مرادی روی کار‌های هجومی بیشتر از کار‌های تدافعی است.


بیشتر بخوانید: تلاش عجیب مدیران شکست خورده استقلال برای مدیرعاملی آبی‌ها!


دو گزینه دیگری که می‌توانند در دفاع میانی به میدان بروند، سینا خادمپور و آرش داجلیری هستند. دو بازیکن جوانی که در این پست برای استقلال به میدان رفته اند. خادمپور در بازی با نساجی تجربه حضور در خط دفاعی تیمش را دارد، ولی خیلی بعید است که مجیدی این ریسک را کرده و خادمپور یا داجلیری استفاده کند.

البته در صورتی که فرهاد برای این دیدار حساس دست به تغییر سیستم بزند و با آرایش ۴۴۲ تیمش را روانه میدان کند، آنگاه نیازی به تغییر اساسی در ترکیب تیمش ندارد. یزدانی و مرادمند به عنوان مدافعین میانی، نادری به عنوان مدافع چپ و وریا غفوری نیز در پست دفاع راست بازی خواهند کرد، ولی از آنجایی که استقلال در بازی‌های گذشته با سیستم ۳۵۲ خو گرفته و به نتیجه نیز رسیده است، تغییر سیستم امری بعید به نظر می‌رسد.

در نهایت به نظر می‌رسد که مجیدی از نادری در آرایش خط دفاعی و در کنار مرادمند و یزدانی استفاده کند. باید دید سرمربی استقلال چه کسی را به عنوان جانشین نادری مدنظر دارد. آیا کریم زاده فرصت یک درخشش دیگر را به دست می‌آورد و یا مرادی در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت؟

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان