تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

فولاد با پیروزی مقابل استقلال قهرمان جام حذفی شد

تیم فولاد موفق شد با پیروزی در ضربات پنالتی مقام قهرمانی رقابت‌های جام حذفی فوتبال را به دست آورد.

قهرمانی فولاد در جام حذفیرویداد۲۴  در فینال رقابت‌های جام حذفی، دو تیم استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل پایان یافت.

این بازی در پایان ۱۲۰ نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید و در نهایت تیم فولاد در ضربات پنالتی موفق شد حریف خود را شکست دهد و عنوان قهرمانی رقابت‌های جام حذفی را به دست آورد.

نیمه اول

در دقایق ابتدایی بازی،‌ فولادی‌ها شروع بهتری نسبت به استقلال داشتند و توانستند چند موقعیت خوب ایجاد کنند. در دقیقه ۵ بازی، لوسیانو پریرا، روی یک ضربه سر فرصت خوبی برای تهدید کردن دروازه استقلال داشت اما ضربه او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه استقلال مقداری به جلو کشیده شد و سعی کرد موقعیت‌هایی برای خود دست و پا کند اما نتوانست فرصت خطرناکی را ایجا کند.

بازی دو تیم استقلال و فولاد در اواسط نیمه اول بیش‌تر در میانه میدان جریان داشت و شاگردان جواد نکونام و فرهاد مجیدی نتوانستند روی دروازه‌های یکدیگر موقعیت خاصی را ایجاد کنند.

در دقیقه ۲۹ بازی، مهدی قایدی روی اشتباه مدافع و دروازه‌بان فولاد، در محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شد اما ضربه شوت قایدی را مدافعان فولاد توانستند دفع کنند.

پس از توقف سه‌ دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۳۰، بازیکنان دو تیم نتوانستند در امر موقعیت‌سازی موفق عمل کنند و با گردش توپ در میانه میدان و مدیریت بازی توسط شاگردان جواد نکونام، نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم

در نیمه دوم استقلالی‌ها بازی را هجومی‌تر نسبت به نیمه اول آغاز کردند و با حضور در نیمه زمین فولاد سعی داشتند روی مدافعان شاگردان نکونام فشار وارد کنند.

پس از آن بازی شکل درگیرانه بیش‌تری به خود گرفت و توپ بیشتر در میانه در جریان داشت. در این بین شاگردان نکونام با پاس‌کاری‌های متعدد سعی داشتند به نوعی بازی را مدیریت کنند.

با گذشت ۷۰ دقیقه از مسابقه، توپی از خط دروازه عبور نکرد و در این میان، شاگردان مجیدی تلاش زیادی داشتند تا بتوانند دروازه فولاد را تهدید کند اما تلاش آن‌ها ثمری نداشت.

پس از توقف سه دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۷۵، لوسیانو پریرا در دقیقه ۷۹، روی ارسال وحید حیدریه از سمت چپ نیمه زمین استقلال موقعیت خطرناکی برای فولاد ایجاد کرد اما ضربه سر پریرا با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

فولادی‌ها در دقیقه ۸۷ فرصت خوبی برای گشودن دروازه استقلال داشتند اما ضربه سر فرشاد احمد زاده در محوطه جریمه آبی‌پوشان با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. در این صحنه حضور رشید مظاهری و موقعیت‌گیری این دروازه‌بان تاثیر قابل توجهی در باقی ماندن نتیجه تساوی داشت.

در پایان ۹۰ دقیقه، دو تیم نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند و با سوت داور به نشان پایان بازی، کار به وقت‌های اضافه کشیده شد.

وقت اضافه اول

تنها موقعیت مهم بازی، در دقیقه ۱۰۰ رخ داد و مسعود ریگی روی یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه، فرصت بسیار خطرناکی را برای آبی‌پوشان به وجود آورد اما این ضربه با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

پس از این توپ بیش‌تر در میانه میدان در جریان بود و با سوت داور به نشانه پایان وقت اضافه اول، دو تیم به سرعت جای خود را در نیمه زمین عوض کردند.

وقت اضافه دوم

در دقیقه ۱۰۹ بازی، ارسلان مطهری با پاس مرادمند روی یک نفوذ به محوطه جریمه فولاد، فرصت خوبی برای گشودن دروازه شاگردان نکونام داشت اما شوت این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

بازی موقعیت دیگری نداشت و دو تیم آماده ضربات پنالتی شدند.

ضربات پنالتی

استقلال: 3

فولاد:

به این ترتیب فولاد موفق شد با پیروزی در ضربات پنالتی، قهرمان رقابت‌های جام حذفی شود.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی (دقیقه ۱۲۰- داریوش شجاعیان)، فرشید اسماعیلی، مهدی‌ قایدی، وریا غفوری، متین کریم‌زاده (دقیقه ۶۷- بابک مرادی)، سبحان خاقانی (دقیقه ۴۵- ارسلان مطهری) و آرش رضاوند (دقیقه ۹۱- مهدی‌ مهدی‌پور)

ترکیب فولاد: احسان مرادیان (دقیقه ۱۱۹- محسن فروزان)، شاه‌عباسی، موسی کولیبالی (دقیقه ۱۱۹- مهران موسوی)، سعادت حردانی، وحید حیدریه، زبیر نیک نفس، محمد آبشک (دقیقه ۱۱۶- احمد عبدالله زاده)، فرشاد احمدزاده، آیاندا پاتوسی (دقیقه ۱۱۴- محمد میری)، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان