تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

لیونل مسی در روز وداع با بارسلونا

بحران مالی بارسلونا باعث شد آن‌ها در نهایت موفق به تمدید قرارداد لیونل مسی نشوند و ستاره آرژانتینی علی‌رغم میل باطنی این تیم را ترک کند. لیونل مسی طی کنفرانس خبری خداحافظی از بارسلونا به شدت گریست.

مسی در روز وداع با بارسلونا

رویداد۲۴ برای بسیاری از فوتبال دوستان، امروز سخت ترین تجربه مرتبط با دنیای فوتبال رقم خورد و جذابیت دنیای فوتبال امروز به پایان رسید.

لیونل مسی ستاره دوست داشتنی تیم بارسلونا و تیم ملی آرژانتین با چشمانی اشکبار از کاتالونیا رفت. پیش از شروع صحبت هایش در کنفرانس خبری خداحافظی با بارسلونا، لیونل مسی به شدت به گریه افتاد. او که به وضوح از ترک بارسلونا شوکه و ناراحت بود، گفت: «سعی کردم با متانت و احترام رفتار کنم و امیدوارم که این همان چیزی است که از من در هنگام ترک باشگاه باقی بماند». مسی در برابر هم تیمی ها و خبرنگارها و در حالی که صدها نفر از طرفدارانش با پوشیدن لباس شماره ۱۰ او بیرون از استادیوم نیوکمپ جمع شده بودند، از پایان داستان خود و بارسلونا گفت.


ستاره ۳۴ ساله سابق بارسلونا و برنده ۶ توپ طلای جهان از پایان ماه ژوئن دیگر با بارسلونا قرار نداشته و خوان لاپورتا چند روز پیش اعلام کرد باشگاه بارسلونا توان مالی نگه داشتن او را ندارد.

باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد لیونل مسی دیگر با پیراهن این تیم به فوتبالش ادامه نخواهد داد. خوان لاپورتا که یکی از شعار‌های اصلی‌اش در انتخابات اخیر باشگاه بارسلونا حفظ لیونل مسی بود، حالا با جدایی برنده ۶ توپ طلا از جمع کاتالان‌ها به شدت از سوی هواداران این تیم مورد انتقاد قرار خواهد گرفت.

در بیانیه باشگاه بارسلونا آمده است: «با وجود توافق باشگاه و مسی و تمایل طرفین به امضای قرارداد جدید، این امر به دلیل موانع مالی و ساختاری (مقررات لیگ اسپانیا) امکان‌پذیر نیست. در نتیجه‌ی این وضعیت، مسی نمی‌تواند در بارسلونا بماند. هر دو طرف عمیقاً بابت این موضوع متأسف هستند که خواسته‌های بازیکن و باشگاه در نهایت برآورده نمی‌شود».

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «باشگاه بارسلونا از صمیم قلب از بازیکنی که در بزرگ شدن باشگاه نقش داشته، قدردانی می‌کند و برای او در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش آرزوی موفقیت می‌کند».

رسانه‌های اسپانیایی پیش از این از توافق مسی ۳۴ ساله با بارسلونا برای عقد قراردادی پنج ساله خبر داده بودند، بازیکنی که در حدود یک ماه پیش قراردادش با بارسلونا منقضی شد و پس از ۲۱ سال حضور در این باشگاه، حالا بازیکن آزاد به شمار می‌آید.

مسی ۳۴ جام مختلف را با آبی واناری‌ها کسب کرد که از آن جمله می‌توان به ۱۰ قهرمانی در لالیگا و چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد. این مهاجم آرژانتینی در ۷۷۸ بازی برای بارسلونا به میدان رفت و ۶۷۲ گل به ثمر رساند.

باشگاه بارسلونا که بدهی بیش از یک میلیارد یورویی دارد، به دلیل سقف دستمزد‌هایی که سازمان لالیگا تعیین کرده، در نهایت نتوانست قرارداد مسی را تمدید کند. پیش از این دو تیم منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن به عنوان مقاصد احتمالی مسی یاد شده بود. در تصاویر روز عکس‌هایی از گریه‌های بی‌امان مسی را در روز وداع با بارسلونا ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان