تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

آخرین وضعیت پرونده آزار زنجیره‌ای دختران دانشجو از زبان وکیل قربانیان

ماجرای کیوان -الف و تجاوز‌های زنجیره‌ای او به دختران از اواخر تابستان سال گذشته و با افشای جنایت‌های سیاه او در توییتر آغاز شد.

آخرین وضعیت پرونده آزار زنجیره‌ای دختران دانشجو از زبان وکیل قربانیان

رویداد۲۴ قضات دادگاه کیفری یک استان تهران پس از بررسی شکایت تجاوز به عنف پنج دختر علیه کیوان - الف، آن را مقدمه افساد فی الارض تشخیص داده و پرونده را برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال کردند. پرونده جنجالی این متهم قرار است اواخر شهریور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران رسیدگی شود.

ماجرای کیوان -الف و تجاوز‌های زنجیره‌ای او به دختران از اواخر تابستان سال گذشته و با افشای جنایت‌های سیاه او در توییتر آغاز شد.

کاربران دختر توییتر تصمیم گرفتند تا با پیروی از هشتگ MeToo که برای بازگو کردن تجربه تجاوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرات تلخ خود را بازگو کنند.

یکی از افرادی که نامش در این میان مطرح شده بود، کیوان - الف بود. جوان ۳۳ ساله‌ای که لیسانس باستان‌شناسی داشت.

بر اساس خاطراتی که قربانیان او بازگو کرده بودند، زمانی که کیوان در دانشگاه تهران مشغول تحصیل بود، پس از آشنایی با دختران که اغلب آن‌ها دانشجو بودند، آن‌ها را به خانه اش دعوت می‌کرد.

در این قرار او به مهمانان نوشیدنی مسموم به قرص خواب آور تعارف می‌کرد. دختران بعد از خوردن این نوشیدنی که در برخی موارد مشروبات الکلی بود، بیهوش می‌شدند. آن‌ها وقتی به هوش می‌آمدند خود را برهنه و در حالی که مورد تجاوز قرار گرفته بودند می‌دیدند.

با افزایش قربانیان کیوان در فضای مجازی و خشم مردم از جنایت‌های سیاه او، دستگاه قضا وارد عمل شد و با دستور روح ا... رضاپور گتابی، پلیس امنیت کیوان را دستگیر کردند.

نکته ناگوار در ماجرای کیوان، اما این بود که داستان تجاوز او به دختران این سرزمین مربوط به عده‌ای انگشت‌شمار نبود. تعدد این گزارش‌ها باعث برانگیخته‌شدن خشم عمومی در جامعه شد و این ماجرا در آن حد شاخ و برگ پیدا کرد که در نهایت پای قوه قضاییه و پلیس به ماجرا باز شد.

در حالی که تعدادی از دختران از او در دادگاه کیفری به اتهام تجاوز به عنف شکایت کرده بودند پرونده همزمان در دادسرای تهران و دادگاه کیفری رسیدگی شد. متهم در تحقیقات اتهاماتش را رد کرد و مدعی شد شاکیان با اراده خودشان به خانه او آمده و هیچ فریب و اجباری در کار نبود.

این در حالی است که مدارکی علیه او پیدا شد که نشان می‌داد دفاعیاتش با واقعیت فاصله دارد. این مدارک باعث شد او به برخی جرایم خود اعتراف کند. سرانجام برای او به اتهام افساد فی الارض کیفر خواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲۸ انقلاب تهران ارسال شد.

همچنین شاکیان وی مطمئن نبودند بتوانند تجاوز را اثبات کنند.

با گذشت یک سال از طرح این پرونده، به گفتگو با شیما قوشه، وکیل مدافع برخی شاکیان پرداختیم که او آخرین وضعیت پرونده را تشریح کرد.

با گذشت حدود یک سال از جنجال پرونده کیوان- الف هنوز جلسه دادگاه برگزار نشده است؟

قبل از این‌که موکلان بنده شکایت کنند به دلیل جنجالی که علیه متهم در فضای مجازی راه افتاده بود، پرونده‌ای در دادسرا تشکیل و متهم دستگیر شده بود. همزمان من نیز از طرف تعدادی از شاکیان، شکایتی در رابطه با اتهام زنای به عنف در دادگاه کیفری یک استان تهران مطرح کردیم. قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پس از رسیدگی به این شکایت، آن را مقدمه افساد فی‌الارض دانسته و پرونده را به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال کردند. البته ایراداتی به این قرار وارد است.

درباره تعداد شاکیان پرونده، عدد‌های متفاوتی اعلام می‌شود. تعداد دقیق شاکیان مشخص شده است؟

بنده وکیل پنج تن از شاکیان هستم که علیه متهم شکایت زنای به عنف را مطرح کرده‌ایم. در دادسرا اعلام می‌شد تعداد شاکیان ۹ نفر است، اما در قرار مجرمیت به حدود ۴۰ زن اشاره شده است. حالا که پرونده به دادگاه رفته و آن را مطالعه کرده‌ام نام پنج موکل من فقط مطرح بود.

چرا شاکیان دیر شکایت کردند؟

چون مطمئن نبودند بتوانند اثبات کنند. یکی از موکلان من سال ۹۳ از سوی متهم مورد تعرض قرار گرفت. در مواجهه با متهم در حضور بازرس گفت: اگر مطمئن بودم صدایم شنیده می‌شود همان موقع شکایت می‌کردم تا نتوانی در این سال‌ها این تعداد قربانی بگیری.

متهم موکلان شما را هم بیهوش کرده بود؟

بله تعدادی را کاملا بیهوش کرده و برخی را هم به حدی رسانده بود که به علت ضعف و سستی قدرت دفاع نداشتند.

از قربانیان برای تهدید فیلم می‌گرفت؟

از موکلان من فیلمی نگرفته بود، اما فیلم‌هایی پیدا شد که از آن‌ها برای تهدید استفاده نکرده بود.

زمان رسیدگی به پرونده مشخص شده است؟

قاضی برای اواخر شهریور تعیین وقت کرده است. البته ایرادی مطرح است که احتمال دارد این وقت را تجدید کند.

متهم همچنان بازداشت است؟

بله در زندان اوین بازداشت است.

منبع: جام جم

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حوادث ، تجاوز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان