تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

پیشنهاد جنجالی رئیسی برای وزارت کار و رفاه/ حجت الله عبدالملکی کیست؟

لیست کابینه ابراهیم رئیسی منتشر شد و نام حجت الله عبدالملکی به عنوان وزیر پیشنهادی کار در آن به چشم می‌خورد.

حجت الله عبدالملکی؛ پیشنهاد جنجالی رئیسی برای وزارت کار و رفاه

رویداد۲۴ ترکیب کابینه رئیسی منتشر شد که نام حجت الله عبدالملکی به عنوان وزیر پیشنهادی کار در آن به چشم می‌خورد. زندگینامه، سوابق اجرایی و جهت‌گیری سیاسی وی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

حجت الله عبدالملکی به عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی شد. از لحظه انتشار لیست وزرای پیشنهادی دولت ابراهیم رئیسی بیشترین مخالفت با معرفی عبدالملکی صورت گرفته است. برخی نظرات او درباره اقتصاد در توییتر و فضای مجازی دست به دست می‌شود. بسیاری از کاربران از مجلس خواسته‌اند در بررسی صلاحیت افراد معرفی شده، نهایت حساسیت را به خرج دهد.

حجت‌الله عبدالملکی در تاریخ چهارم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ متولد شده است. وی هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی است.

به گزارش ایمنا، عبدالملکی دارای کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان است. او بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ عضو هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور و از سال ۸۵ تا ۸۸ مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده است.

عبدالملکی خود از جمله نظریه پردازان اقتصاد مقاومتی است. او از منتقدان اف‌ای تی اف است و آن را برای ایران بی فایده دانسته و باعث از دست دادن شرکای این کشور برای دور زدن تحریم‌ها، و فاش شدن اطلاعات محرمانه کشور می‌داند. او منتقد برجام نیز هست.


بیشتر بخوانید: لیست کابینه به صورت غیررسمی به مجلس ارائه شد + اسامی


پس از رقص چند دختربچه در یک مراسم با حضور محمدعلی نجفی شهردار وقت تهران در سال ۲۰۱۸، عبدالملکی در توییتی نوشت با نجفی حرفی ندارد، ولی برای مسئولین فرهنگی ایران آرزوی مرگ و عذاب الهی کرد.

عبدالملکی در اردیبهشت ۱۴۰۰ در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اقتصاد ایران را از لحاظ باز بودن، بازتر از اقتصاد چین خواند، اظهاراتی که از سوی سایت راستی سنجی فکتنامه خلاف واقع دانسته شده است

حجت الله عبدالملکی؛ پیشنهاد جنجالی رئیسی برای وزارت کار و رفاه

عبدالملکی پیشنهاد کرده تحت عنوان «انقلاب اقتصادی ۱۴۰۰» تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی آزاد شود و مالک آن زمین‌ها اختیار داشته در آن‌ها هر فعالیت دامی، صنعتی و … انجام دهد.

عبدالملکی در یک برنامه تلویزیونی گفته چند جوان ایرانی موفق شده‌اند یک «لامبورگینی ایرانی» تولید کنند.

عبدالملکی که نزدیک به جبهه پایداری است در انتخابات ۱۳۹۵–۱۳۹۴ مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از نامزد‌های فهرست اصولگرایان بود که با ۶۶۷ هزار و ۱۷۸ رأی در رتبه ۵۶ ام قرار گرفت و نتوانست به مجلس راه پیدا کند. عبدالملکی از داوران فصل‌های دوم و سوم مسابقه تلویزیونی میدون بوده است. عبدالملکی از اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
هیوا پریشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
1
0
من همش میگم قحط الرجاله، اونوقت سایت شما نشر نده! آقا توروخدا اسم بنده رو خدمت آقایان بدید شاید منم وزیر شدم، والا بخدا کی به کی تو این مملکت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
0
0
این گزارش کاملا مغرضانه هستش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان