تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

تصاویر طالبان در دروازه کابل

پس از پیشروی بسیار سریع و غیرقابل تصور طالبان در افغانستان و تصرف یک به یک ولایات کشور نوبت به شهر کابل پایتخت افغانستان رسید. این کشور امروز یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ توسط نیرو‌های طالبان تصرف شد. اشرف غنی رئیس‌جمهور این کشور نیز بدنبال هجوم نیرو‌های طالبان در شهر از کابل خارج شد.

تصاویر طالبان در دروازه کابل

رویداد۲۴ به گزارش الجزیره جنگجویان طالبان روز یکشنبه کابل پایتخت افغانستان را محاصره کردند در حالی که جهان منتظر بود ببیند مذاکرات پیرامون انتقال قدرت چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

این گروه مسلح حدودا در عرض یک هفته تقریبا تمام افغانستان را تصرف کرد و هزاران آواره داخلی را که از نبرد‌ها فرار کرده بودند به کابل فرستادند و به دنبال امنیت بودند.

علی رغم صد‌ها میلیارد دلار که ایالات متحده و ناتو برای ایجاد نیرو‌های امنیتی افغانستان هزینه کردند، طالبان به سرعت این نیرو‌های امنیتی افغان را شکست داده، آن‌ها را انتخاب کردند یا آن‌ها را از مناطق وسیعی از کشور فراری دادند.

جنگجویان "در دروازه شهر" باقی ماندند، زیرا صدای تیراندازی پراکنده در خیابان‌هایی که تا حد زیادی آرام بود به گوش می‌رسید. در تصاویر روز عکس‌هایی از طالبان را در دروازه کابل و مردم آواره این شهر را در خیابان‌ها ببینید.

منبع: ALJAZEERA

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان