تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
غلامرضا تاجگردون:

حتی اصولگرا‌ها هم به لیست اعضای کابینه رئیسی معترض بودند/ با این فرمان رئیسی نمی‌تواند به توفیقی دست یابد

یک نماینده سابق مجلس گفت: اگر برنامه اقتصادی دقیقی وجود داشت، ما امروز با ابهام در خصوص انتخاب رییس کل روبرو نبودیم . طبیعی است که آقای رییسی اگر برنامه دقیق اقتصادی داشتند، باید رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی را همزمان معرفی می‌کرد.

حتی اصولگرا‌ها هم به لیست اعضای کابینه رئیسی معترض بودند/ با این فرمان رئیسی نمی‌تواند به توفیقی دست یابد

رویداد۲۴ غلامرضا تاجگردون، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد برنامه مشخصی برای اداره اقتصاد در دولت آقای رییسی وجود ندارد.

به گزارش دیده‌بان ایران، تاجگردون با اشاره به اینکه حتی اصولگرایان حامی آقای رئیسی نیز به ترکیب کابینه معترض بوده‌اند، گفت: من دیدم که آقای صمصامی نیز به این ترکیب معترض بودند که نکته مهمی است.

وی با اشاره به اینکه اگر برنامه اقتصادی دقیقی وجود داشت، ما امروز با ابهام در خصوص انتخاب رییس کل روبرو نبودیم. طبیعی است که آقای رییسی اگر برنامه دقیق اقتصادی داشتند، باید رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی را همزمان معرفی می‌کرد و اعلام گزینه‎‌ها نشان می‌دهد که هنوز تکلیف رییس کل بانک مرکزی روشن نیست.


بیشتر بخوانید: فاصله بین آنچه وعده داده شد و لیستی که معرفی کردند، قابل تصور نبود/ در ترکیب وزرای پیشنهادی شایسته سالاری نادیده گرفته شده است


وی با اشاره به صحبت‌های آقای میرکاظمی در جلسه تودیع و معارفه رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: نوع انتقاد ایشان نشان می‌دهد با این فرمان نمی‎تواند توفیقی داشته باشد. ایشان اعتراض کردند که چرا بین سال‌های ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۰ بودجه جاری ۱۰ برابر شده است؟ خوب شما نگاهی به آمار تورم هم بیندازید. از سوی دیگر من مثالی بزنم که وقتی دولت آقای احمدی‎نژاد مستقر شد، بودجه جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان بود، اما وقتی دولت را تحویل دادند این رقم به نزدیک ۱۰۰هزار میلیارد تومان رسید.

او با اشاره به وضعیت کنونی تاکید کرد: آقای میرکاظمی باید متوجه باشند که مسئولیت ایشان این است که کاری کنند که وضع بدتر نشود. از سوی دیگر من تناسبی بین آقایان میرکاظمی و خاندوزی نمی‌بینم در حالی که سه دستگاه سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی بسیار مهم هستند.

وی با اشاره نزدیکی خاندوزی با احمد توکلی گفت: تفکر آقای توکلی برای اقتصاد فاجعه است، هزینه‌های سنگین تصمیمی که در مجلس هفتم از سوی طیف آقای توکلی گرفته شد، هنوز در پتروشیمی‌ها و صنعت برق مشهود است و امیدوارم خط فکری آقای خاندوزی از آقای توکلی جدا باشد.

وی تاکید کرد: در نهایت اگر انتخاب بانک مرکزی این خلا را جبران نکند ثبات ترکیب کنونی معرفی شده در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی نیز برای چهار سال دور از ذهن است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ضیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
2
0
همه ملت ایران به فیش حقوقی ایشون اعتراض دارن خیلی میخواد آدم اینقدر پرو باشه خجالت بکش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان