تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

دلیل مخالفت با حذف کنکور چیست؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دلیل عدم اجرای قانون حذف کنکور آن بوده که سازمان سنجش اعلام می‌کند تا آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش استاندارد نشود، نمی‌توانیم معدل را ملاک ارزیابی برای ورود به دانشگاه قرار دهیم.

دلیل مخالفت با حذف کنکور چیست؟

رویداد۲۴ حسین حق‌‌وردی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس با اشاره به موضوع کنکور به عنوان مسئله مشترک وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، اظهار کرد: مسئله کنکور بارها در کمیسیون مورد بحث قرار گرفته و به طور کلی برای برچیده‌شدن کنکور قانون وجود دارد.

وی افزود: تا امروز این قانون اجرایی نشده است و دلیل آن نیز این بوده که سازمان سنجش اعلام می‌کند تا آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش استاندارد نشود نمی‌توانیم معدل را ملاک ارزیابی برای ورود به دانشگاه قرار دهیم.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پیچیده شدن مسئله کنکور با توجه به ورود و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیان کرد: تا امروز به این نحو بود که در حوزه‌ای با ورود مجلس و کمیسیون آموزش دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود نمی‌کرد و حال این شورا به موضوع ورود کرده و از سمت نمایندگان مجلس انتقاداتی به این بحث وجود دارد.


    بیشتر بخوانید: فقط نیمی از کنکوری‌های مجاز، انتخاب رشته کردند


    حق‌وردی با اشاره به اینکه بحث کنکور مسئله اجرایی است، اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در حوزه سیاست‌گذاری ورود کند و قانون‌گذاری مختص مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان مجلس این ورود را جالب نمی‌دانند.

    وی با اشاره به اینکه پیچیدگی مسئله کنکور صرفا مختص به مافیا نیست، تصریح کرد: قطعا یکی از مباحث همین مسئله مافیا و موسسات عریض و طویل کنکوری با گردش‌های مالی چند ده هزار میلیاردی است و جریان قابل انکاری نبوده ولی تمام مسئله نیستند.

    منبع: فارس
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات بینندگان
    انتشار یافته: ۱
    ناشناس
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1
    0
    عدالت یعنی باید معوگدل بی تاثیر باشه
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان