تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

موافقان باغگلی: علیه او عملیات روانی کردند/ مافیا فقط به دنبال بحث‌های معیشتی است

نمایندگان موافق با وزارت باغگلی در وزارت آموزش و پرورش به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

موافقان باغگلی: علیه او عملیات روانی کردند/ مافیا فقط به دنبال بحث‌های معیشتی است

رویداد۲۴  در جلسه رای اعتماد به وزرای کابینه سیزدهم، دو نماینده موافق دیگر برای حضور باغ گلی در وزارت آموزش و پرورش از او دفاع کردند.

عبدالجلال ایلی، موافق: جوانی بزرگترین امتیاز باغ گلی است

-آموزش و پرورش در وضع موجود در نقطه‌ای است که فرهنگیان، دانش آموزان و جامعه همه ناراضی هستند. این نارضایتی نمی‌طلبد فکر جدیدی وارد شود؟

-ما نیازمند تغییر اساسی هستیم که به دست کسانی انجام میشود که شاکله دارند و جوانان می‌توانند این تغییر را ایجاد کنند. فرهنگیان در ارتباط با رتبه بندی ۱۰ سال است منتظرند.

-تعداد بسیاری از دانش آموزان به خاطر کرونا ترک تحصیل کرده اند. بازنشستگان فرهنگی در شرایط بغرنج هستند و ناراضی اند. مشکل اصلی آموزش و پرورش کسری بودجه است.

-۹۵ درصد از منابع ارتقایی وزارتخانه برای فرهنگیان و ۵ درصد برای مدارس است. الان به نقطه‌ای رسیده ایم که اعتبارات و بودجه بزرگترین معضل است. یکی از پشتیبانان اصلی باغ گلی ریاست جمهور است. او در دفاع از برنامه‌های خود اسم از آقای باغ گلی بردند و گفتند شخصا در تمام جلسات شورای عالی فرهنگیان حضور می‌یابم. کجا اینقدر دفاع کرده اند؟

-اعتماد به انتخاب الحق و الاحسن آقای رییسی کنیم و قطعا خود او پاسخگوست. بنده تخصصی در زمینه فرهنگیان ندارم، ولی مظلومیت او را در تقطیع فیلم‌های مجازی دیدم که برای سرکوب او مدیریت شد. برای کسانی که می‌خواهند وزیر شوند باید عاقلانه تصمیم بگیریم نه اینکه تسلیم فضای مجازی شویم.

-جوان بودن او یکی از امتیازات بزرگش است. تجربه اش هم کفاف می‌کند. انشالله با رای قاطع مجلس به سمتی می‌رویم که گام دوم انقلاب را عملی کنیم. رسالت ما تبعیت از رهبری است و کی باید گام دوم اجرایی شود؟

-دولت سیزدهم فضا و فرصت می‌خواهد وجود و بیانات خود را در قالب جوانان اجرایی کند. ما این فرصت را بدهیم. به دلیل اعتماد به دکتر رییسی به گزینه پیشنهادی رای دهیم.


بیشتر بخوانید: گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات؛ باغگلی سابقه تدریس در آموزش و پرورش را ندارد


بیژن نوباوه وطن، موافق: علیه او عملیات روانی کردند

-وضعیت آموزش و پرورش نابسامان است. گزارش مشاوران ماوراءبحار و طرح توسعه ۷ ساله دولت ایران با تاکید بر بخش آموزش در سال ۱۳۲۸ می‌گوید مشکلات آموزش و پرورش همان است که امروز است. این‌ها توسط خارجیان تهیه شده و اصلش بر این است همه برنامه‌های اجرایی وزارت آموزش وپرورش تحول محور نبوده است.

-بعداز انقلاب ۱۵ وزیر و ۵ سرپرست داشتیم که آقای محمدعلی نجفی ۹ سال سابقه داشته و غلامحسین شکوهی ۷ ماه داشته است که میانگینش کمتر از ۲۹ ماه است. تقریبا هر وزیر دو سال تصدی داشته. آیا این وزرا توانایی نداشته اند یا برنامه‌ها اشکال داشته؟

-امسال ۷۰۰ درصد بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال ۹۲ ارتقا یافته، ولی چرا مشکلات فرهنگیان حل نشده؟ اساسا مشکل آن‌ها معیشتی صرف نیست. مشکل نبود برنامه تحولی است. ۸۰ میلیون جمعیت با آموزش و پرورش ارتباط دارد. آقای رییس جمهور اولین مقصر است چطور می‌خواهد این جمعیت را کنترل کند؟ هیات دولت دارد. مگر قرار است فردی بدون مدیر و معاون وارد شود؟

-می گویند باغ گلی جوان است. او ۴۱ سال دارد. میانگین هیات دولت پیشنهاد شده ۵۲ سال است. در آمریکا میانگین ۳۵ سال است. مگر حضرت آقا به حضور نسل دوم اشاره نمی‌کنند؟

-نمی گویم مافیا یا کسانی از بیرون کنترل می‌کنند، ولی تصور آن‌ها اداره پنداری آموزش و پرورش است و فقط به فکر بحث‌های معیشت هستند.

-از آقای باغگلی عذرخواهی می‌کنم. آقای دلخوش درباره مهدکودک شوخی کردند. من هم مهد کودک داشتم، ولی خودم اداره نمی‌کردم. اگر فردی وارد این بدنه شده و ادعای برنامه تحولی دارد، چرا به او اطمینان نمی‌کنیم.

-آیا سند ۲۰۳۰ داخل وزارتخانه توسط کسانی که تجربه داشتند اجرا نشد؟ آیا صندوق فرهنگیان توسط عوامل داخل و خارج این وزارتخانه به غارت نرفت؟ محسن رضایی ۲۷ سال همت ۲۵ ساله بود فرمانده جنگ بود. این چه اهانتی است؟ روزی که شهید دیالمه آمد کنار حسن آیت و شهید بهشتی نشست خیلی‌ها گفتند جوان است، ولی بهتر از خیلی‌ها کار کرد.

-درست است او جوان است، ولی کار‌ها را با برنامه پیش می‌برد.

- با آقای باغ گلی صحبت کردم و پرسیدم چرا نتوانستید اعضای کمیسیون آموزش را قانع کنید؟ گفتند به من ۲۰ دقیقه وقت دادند. انتظار دارید در این مدت برنامه تحویلی ارائه دهم؟ عملیات گسترده روانی و رسانه‌ای علیه این وزیر انجام شد. شروع به پیامک زدن کردند. کدام اعتراض بر اساس برنامه او بود؟ همه می‌گویند او خوب است. چرا برنامه او را مورد نقد قرار نمی‌دهیم؟

-اگر مجلس انقلابی با شاکله دولت انقلابی نتواند جوانگرایی را تحقق بخشد کجا می‌توان تحقق بیخشد؟ اطمینان کنید و انشالله به نتیجه برسیم. قطعا نتیجه می‌گیریم. به خداوند توکل کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان