تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

وعده غنی به وزیر خارجه آمریکا یک روز پیش از فرار: حاضرم بمیرم، اما علیه طالبان ایستادگی کنم

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهور مستعفی افغانستان یک روز قبل از فرار به او قول داده بود تا آخر علیه طالبان جنگ می‌کند. وزیر خارجه آمریکا گفت: یک روز قبل از سقوط افغانستان با او صحبت کردم: او مرا متقاعد کرد که به قول خودش قصد دارد بمیرد، اما علیه طالبان ایستادگی کند. "

وعده غنی به وزیر خارجه آمریکارویداد۲۴ آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس، اظهار کرد که اشرف غنی، رئیس جمهوری مستعفی افغانستان یک روز قبل از سقوط کابل و فرار وی از این کشور به او اطمینان داد که قصد دارد تا پایان با طالبان بجنگد.

بلینکن گفت: "آنچه در آنجا اتفاق افتاد، شگفت زده شدیم. دولت و ارتش سقوط کرد."

وزیر خارجه آمریکا گفت: یک روز قبل از سقوط افغانستان با او صحبت کردم: او مرا متقاعد کرد که به قول خودش قصد دارد بمیرد اما علیه طالبان ایستادگی کند."

اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اوت بدتر شد، زمانی که طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته‌اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است.

در تاریخ 15 اوت طالبان وارد کابل شدند و کنترل ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیروهای طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اشرف غنی ، افغانستان
نظرات شما
پیشخوان