تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

بستن مرزهای ترکیه به روی مهاجران افغان

با هجوم طالبان در افغانستان بسیاری از شهروندان این کشور آواره شدند. مقامات کشور‌های همسایه با افغانستان نیز مانع از ورود آن‌ها به کشورشان شدند. اردغان اعلام کرده است که دیگر نمی‌تواند بار موج جدید آوارگان افغان را به دوش بکشد.

بستن مرزهای ترکیه به روی مهاجران افغان

رویداد۲۴ مردم افغانستان پس از تصرف کشورشان توسط نیرو‌های تروریستی طالبان به کشور‌های اروپایی و یا کشور‌های همسایه با افغانستان گریختند. یکشنبه شب رجب طیب اردوغان برای پیشگیری از ورود موج جدید این مهاجران اعلام کرده است که در حال حاضر ترکیه میزبان ۵ هزار پناهنده است و دیگر نمی‌تواند بار موج جدید آوارگان افغان را به دوش بکشد.

به گزارش‌ای بی سی نیوز ترکیه تدابیر امنیتی را در مرز‌های مشترک خود با ایران به منظور جلوگیری از ورود افغانستانی‌ها به کشورش را تشدید کرد. بسیاری از آوارگان افغان پس از فرار از کشور خود بدنبال هجوم نیرو‌های طالبان با پای پیاده از راه ایران خود را به مرز‌های ترکیه رساندند.

سایت خبری استریتس تایم نوشته است این مهاجران در مرز ترکیه با ایران با دیوار بلند سه متری، سیم خاردار و یا خندق مواجه شدند. مقامات ترکیه در تلاشند که مانع ورود مهاجران افغان به کشور شوند. آن‌ها قصد دارند تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۴ کیلومتر دیگر را به دیوار مرز که ساخت آن از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است اضافه کنند.

این رسانه در گزارش خود آورده است که ترکیه تنها کشوری نیست که مرز‌های خود را برای جلوگیری از ورود مهاجران افغان بسته است، یونان با یک سیستم نظارتی خود تدابیر امنیتی خود را در این خصوص تشدید کرد و درحال تکمیل حصار ۴۰ کیلومتری میان یونان و ترکیه است و نمی‌گذارد افغانستانی‌ها به اتحادیه اروپا وارد شوند.


بیشتر بخوانید: چرا ترکیه بین مرز خود و ایران دیوار می‌کشد؟


گفته می‌شود ۱۸۲۰۰۰ نفر مهاجر قانونی و ۱۲۰ هزار مهاجر غیرقانونی افغان در ترکیه حضور دارند. در تصاویر روز عکس‌هایی از مهاجران افغان را که توسط سریازان مرزی ترکیه بازداشت شده‌اند را بینید.

منبع: ABCNEWS , STRAITSTIME, REUTERS

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
1
1
ترکیه بر عکس ایران یکی از کشورهائیست که اولین اصل در روابط بین المللی براش چه سیاسی چه اقتصادی چه نظامی چه فرهنگی حفظ منافع ملی خودشه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان