تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

پنجمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی/ از مازاراتی وزیر پیشنهادی نفت تا شعر و کنایه ضرغامی

پنجمین و آخرین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت ابراهیم رئیسی از ساعت ۸ صبح امروز در جریان است. احتمالا اواخر امروز چهارشنبه رای گیری انجام می‌شود.

ابراهیم رئیسی مجلس یازدهم رای اعتماد

رویداد۲۴ بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود. از روز شنبه و به صورت دو شیفت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی آغاز شد و قرار است عصر امروز چهارشنبه رای گیری انجام شود.

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی نفت به حمایت و نقد برنامه های جواد اوجی پرداختند. یکی از مخالفان ادعا کرد او خودروی مازارتی دارد، وزیر پیشنهادی به این ادعا پاسخ داد و گفت: گفته اند اوجی مازراتی دارد، من اگر این ماشین را از نزدیک ببینم تشخیص نمی‌دهم.


بیشتر بخوانید:رای اعتماد به کابینه پیشنهادی رئیسی نشان داد کدام مجلس وکیل الدوله است / نمایندگان چاپلوسی میکنند، نه بررسی صلاحیت


نکته مهم دیگر در سخنان اوجی، برنامه های وزارت نفت در دولت ابراهیم رئیسی برای برون رفت از تحریم های اقتصادی که منجر به کاهش فروش نفت شده، است. اوجی از برنامه وزارت نفت برای تهاتر خبر داد و گفت: با استفاده از توان نیرو‌های متخصص، رویکرد فعال برای دور زدن تحریم‌ها و بی اثر کردن تحریم‌ها را در پیش میگیرم. با استفاده از تجربیات گذشته و سایر روش‌هایی که به دلیل سوء استفاده دشمن امکان بازگو ندارم، اقدامات مهمی را برای فروش نفت در پیش خواهیم گرفت.

پیش از اوجی نیز عزت الله ضرغامی، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی که مخالفان و موافقانش روز گذشته صحبت کرده بودند به دفاع از برنامه هایش پرداخت و تلاش کرد با شعر و کنایه انتقادات جواب دهد.

 

وزیر پیشنهادی نیرو زیر ذره بین نمایندگان مخالف

محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو در شرایط بی برقی و تنش آبی در کشور زیر ذره بین نمایندگان مخالف قرار گرفت. او توانست همانند دیگر وزرای پیشنهادی تاییدیه کمیسیون مربوطه را کسب کند.

بانکی پور نماینده مخالف وزیر پیشنهادی نیرو در این باره گفت:  ان‌شاالله محرابیان از باندبازی‌هایی که به او نسبت داده‌اند مبرا است. وی افزود: نسبت به عملکرد محرابیان در وزارت صمت انتقاد وجود دارد. عزل بی‌مورد مدیران کارآمد و انقلابی در سوابق محرابیان وجود دارد.

یکی دیگر از مخالفان محرابیان نیز با بیان اینکه برنامه های محرابیان بیشتر شبیه وعده و وعید است گفت: دولت یازدهم و دوازدهم که در زمینه مدیریت آب و برق ادعا داشت این شد نتیجه که رودخانه های دائمی و دریاچه ها در شمال و جنوب کشور خشک شدند، افرادی که در این زمینه تخصص ندارند چه حرفی برای گفتن دارند؟ اقای محرابیان فردا نیایند اینحا بگویند ما پول نداریم، تکلیف خودتان و ما را همین الان روشن کنید.

حمید سجادی و ادعای نزدیکی به اصلاح طلبان!

در ادامه پنجمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، صلاحیت حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش بررسی شد. کمیسیون فرهنگی صلاحیت او را رد کرد و یکی از نمایندگان در مخالفت با او صحبت کرد و گفت: سجادی مشاور مهرعلیزاده است و مهرعلیزاده نیز در مناظرات انتخاباتی دولت انقلابی را تمسخر می کرد.

یزدی خواه یکی دیگر از مخالفان سجادی در مخالفت با او، گفت: سجادی در حوزه ورزش لاکچری و در ایران مال فعال بوده و روحیه اش به اشرافی گری متمایل است.

ادامه دارد

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان