تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

خرس سیاه آسیایی در مدرسه شهر رودان

صبح روز گذشته یک قلاده خرس از پنجره هنرستان کشاورزی شهرستان رودان واقع در در منطقه آبنما وارد کلاس درس شد. اعضای حفاظت محیط زیست شهرستان رودان با بیهوش کردن این خرس و زنده‌گیری آن خرس جوان را در دل طبیعت رها ساختند.

رویداد۲۴ یک قلاده خرس جوان با وارد شدن به یک کلاس درس در مدرسه آبنمای شهرستان رودان واقع در شرق استان هرمزگان در این مکان گرفتار شد.

مسؤولان مدرسه درب کلاس را قفل کرده و با محیط زیست تماس گرفته‌ تا گروه محیط زیست برای زنده گیری و رها ساختن آن در طبیعت اقدام کنند.

خرس سیاه آسیایی در مدرسه شهر رودان

حبیب مسیحی تازیانی مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در این رابطه اظهار کرد: به محض دریافت گرفتار شدن یک قلاده خرس سیاه آسیایی در هنرستان کشاورزی شهرستان رودان گروه محیط زیست استان هرمزگان شامل دو دامپزشک و کارشناس حیات وحش به منطقه اعزام شدند.

مسیحی گفت: به دلیل هجوم مردم به هنرستان جهت مشاهده و ازدحام فراوان در اطراف کلاسها، این حیوان تا حدودی عصبی شده و در حال تلاش برای خروج از محدوده است.

وی افزود: برای حفاظت از جان حیوان که از گونه‌های کمیاب و ارزشمند حیات وحش استان است کار مقدماتی بیهوشی آن جهت معاینه و سپس رها سازی در طبیعت انجام شده است.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان، این خرس که یکی از زیستگاه آن کوه‌های اطراف هنرستان کشاورزی در شهرستان رودان است احتمالا به دلیل خشکسالی و گرسنگی به جامعه محلی نزدیک شده و در این هنرستان گرفتار شده است.

هنرستان کشاورزی شهر رودان در محدوده پل آبنما و ابتدای جاده روستا‌های شرق شهرستان رودان در کیلومتر ۱۰ شهر دهبارز قرار دارد. در تصاویر روز عکس‌هایی از گرفتار شدن خرس سیاه آسیایی را در هنرستان کشاورزی شهرستان رودان را ببینید.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، عکس روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان