تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

اعلام معیار‌های گزینش معلمان در آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از مهم‌ترین معیار‌های گزینش دانشجومعلمان، بررسی میزان «قدرت برنامه ریزی و انگیزه معلمی»، «انس افراد با قران و نماز» و «حجاب و ساده پوشی» است.

اعلام معیار‌های گزینش معلمان در آموزش و پرورش

رویداد۲۴ به نقل از مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش، صبح امروز، علیرضا کاظمی در بازدید از دو مرکز گزینش صلاحیت‌های عمومی و تخصصی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، که در دبستان سروش منطقه ۲ و مرکز عالی دانشگاه باهنر، درحال فعالیت هستند؛ ضمن آرزوی موفقیت برای تمام دانشجومعلمان، اظهار کرد: از مهم‌ترین نکات در گزینش دانشجویان جدیدالورود آشنایی و مأنوس بودن فرد با قران و نماز است.

کاظمی با اشاره به این که در گزینش دانشجویان، پای بندی به حجاب و ساده پوشی معلمانی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند و نوع نگاه مخاطبین و ورودی‌ها برای ما حائز اهمیت است، گفت: دانش آموزان در اکثر موارد از معلمان خود الگوبرداری می‌کنند، بنابراین یکی از راه‌های پرورش دانش آموزانی با تربیت اسلامی، انتخاب معلمانی است که از بُعد نظری و عملی به اسلام و تربیت اسلامی معتقد باشند.

وی گفت: تحقیقات نشان داده است؛ در برخی از دروس مانند دروس پایه (ریاضی، فیزیک) و درس زبان، هر چه معلمان به تربیت و قوانین اسلامی پای بند‌تر و معتقدتر باشند، تأثیر بیشتری بر منش و رفتار دانش آموزان خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: بازگشایی آرام و تدریجی مدارس/ افزایش روزهای ثبت‌نام مدارس به ۵ روز در هفته


سرپرست آموزش و پرورش بر حضور معلمان با انگیزه در کلاس‌های درس، تأکید کرد و گفت: یکی دیگر از معیار‌های گزینش دانشجومعلمان، میزان برنامه ریزی و انگیزه فرد، برای ورود به کلاس است و در این مسیر باید معلمان با تجربه، با ارائه یافته‌ها و تجربیات خود، معلمان جدیدالورود را راهنمایی کنند.

در این دو مرکز گزینش، تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ نفر از دانشجویان آزمون سراسری ۱۴۰۰ دعوت به گزینش شده اند، که از این تعداد ۸۰۰ نفر آقا و هزار و ۶۵۰ نفر خانم هستند. در این مراکز روزانه از ۱۷۰ نفر از دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مصاحبه به عمل خواهد آمد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
بیشتر افرادی که مصاحبه کننده هستند غالبا میدانند که فرد در جستجوی کار داره دروغ میگه.از لحاظ عقیده و... اما دوست دارند دروغ بشنوند..اگر کسی اندک آگاهی در مورد سوالات این مصاحبه گرها داشته باشد از مصاحبه سربلند بیرون میاید.این مصاحبه ها بیشتر کارکردشان این هست که افراد غیر مذهبی یا افرادی که اطلاعات ضعیفی دارند را رد کنند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان