تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰

پرتاب «مهدی اولاد» کاروان ایران را به طلای پنجم رساند

روز ششم بازی‌های پارالمپیک توکیو با مدال طلای ارزشمند «مهدی اولاد» ورزشکار نابینای ایران در پرتاب وزنه همراه شد. این پنچمین طلای کاروان ایران بود.

طلای مهدی اولاد در پارا المپیکرویداد۲۴ امروز (دوشنبه) در رقابت‌های پرتاب وزنه مردان کلاس ۱۱ F ایران ۲ نماینده داشت که باید برای رسیدن به مدال با ۹ نفر رقابت می‌کردند. مهدی اولاد و نور محمد آرخی نمایندگان ایران در پرتاب وزنه بودند که مهدی اولاد با ثبت پرتاب ۱۴.۴۳ متر به مدال طلا رسید.

مهدی اولاد در پرتاب اول ۱۳.۵۳ را پرتاب کرد. در پرتاب دوم ۱۴.۱۲ و در پرتاب سوم هم ۱۴.۰۱ را به ثبت رساند. او در حرکت چهارم و پنجم هم با ثبت رکورد ۱۴.۴۰ و ۱۴.۴۳، دو مرتبه پیاپی رکورد شخصی‌اش را افزایش داد و در نهایت هم در پرتاب ششم ۱۳.۷۹ را به ثبت رساند تا پرتاب پنجم او را به مدال طلا برساند.

همچنین نور محمد ارخی هم با ثبت ۱۲.۷۸ در رده ششم قرار گرفت. آرخی در حرکت اول ۱۲.۷۸ را ثبت کرد که بهترین پرتاب او هم بود. او در حرکت ۱۲.۴۷ را ثبت کرد و حرکت سوم هم خطا اعلام شد. در حرکت چهارم ۱۲.۴۷ و در حرکت پنجم هم ۱۲.۴۴ را ثبت کرد. پرتاب ششم او هم خطا اعلام شد.

آلساندر دا سیلوا با ثبت ۱۳.۸۹ به مدال نقره رسید و مدال برنز هم به اونی تاپیا از ایتالیا با ثبت ۱۳.۶۰ رسید.

در این رقابت‌ها ورزشکاران کشورهای اکراین، ایتالیا، برزیل، کراواسی، روسیه، لهستان، اسپانیا، گوام حضور داشتند.


بیشتر بخوانید: خسروانی چهارمین طلای پارالمپیک ایران را کسب کرد


کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها تاکنون ۱۱ مدال ( پنج طلا، پنج نقره، یک برنز) در وزنه برداری، دوومیدانی و جودو کسب کرده است.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی ها با کسب ۲۴ نشان (هشت طلا، ۹نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم شهریورماه آغاز شد و کاروان ایران از بین ۱۰۰ سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان