تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵

با الکساندر نوری از فارسی حرف زدنش تا ماجرای آخرین سفرش به ایران

سرمربی ایرانی وردربرمن درباره اصالت ایرانی خود و حضور در وردربرمن به صحبت پرداخت.
رویداد۲۴- سرمربی ایرانی وردربرمن درباره اصالت ایرانی خود و حضور در وردربرمن به صحبت پرداخت.

به نقل از پایگاه اینترنتی kreiszeitung، الکساندر نوری که پیشتر به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شده بود، بعد از نتایج ضعیفی که وردربرمن در ابتدای فصل گرفت، به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. نوری ابتدا به عنوان سرمربی موقت وردربرمن انتخاب شد ولی بعد از چند هفته و به سبب نتایج خوبی که کسب کرد، به عنوان سرمربی دائمی این تیم تا انتهای فصل انتخاب شد تا افتخار بزرگی برای این مربی ایرانی الاصل ثبت شود.

نوری که تاحدودی نیز می تواند فارسی صحبت کند، با چالش های زیادی در این فصل روبرو شده است و اکنون همه هواداران وردربرمن امیدوار هستند تا این تیم با هدایت نوری 37 ساله بتواند خودش را از انتهای جدول رها کند و به جمع تیم های بالانشین اضافه شود.

نوری درباره حضور به عنوان سرمربی وردربرمن گفت: «طبیعی است که بیشتر از قبل معروف شدم. در وردربرمن بودم و با فضای این تیم آشنایی دارم. باید تاکید کنم تغییر خاصی برای من نبوده است چون با فضای اینجا آشنا هستم. شاید بگویم اکنون نسبت به قبل زودتر به رختخواب می روم. در کل همه تغییرات برای من مثبت بوده است. با دو فرزندم اینجا زندگی می کنم و آنها در مدرسه نیز متوجه تغییرات اخیر برای من شدند.»

سرمربی جدید وردربرمن در ادامه گفت: «از رسانه‌ها ترسی ندارم و فکر نمی کنم آنها خللی در کار من ایجاد کنند. یک سایت هم دارم که خواهرم 6 سال پیش آن را درست کرده است. از آن زمان این سایت را تحت نظر خود دارم و به نظرم اداره کردن آن جالب است. قرار نیست مدام در هفته به آن سر بزنم و آن را آپدیت کنم. به نظرم یک راه ارتباط منطقی با رسانه ها و شبکه های اجتماعی می تواند به یک مربی کمک زیادی بکند.»

نوری درباره ایرانی بودن خود نیز گفت: «ایران بخشی از وجود من است. پدر من ایرانی است. پدرم برای تحصیل به آلمان آمد و در هانوفر با مادرم آشنا شد و اینجا در شهر اولدنبرگ به تحصیل شیمی پرداخت. خیلی با پدرم در ارتباط بودم. به همین خاطر شناخت کاملی از ایرانی بودنم دارم. آخرین باری که در ایران بودم، سال 2005 بود و همراه پدرم به چندین شهر ایران رفتیم و با شهرهای مختلف ایران نیز آشنا شدم. برای من خیلی مهم بود تا شناخت زیادی از فرهنگ ایرانی داشته باشم. برخلاف دیگر فرهنگ ها، مردم در ایران بسیار مهربان هستند و برخورد خیلی خوبی با شما دارند. هنوز هم خیلی از نزدیکان و بستگان من در ایران زندگی می کنند و عده ای نیز در آمریکا هستند.»

نوری در ادامه در پاسخ به این سوال که در صورت رفتن به ایران مشکلی خواهد داشت یا خیر نیز گفت: «تا حدودی فارسی می دانم ولی برای برقراری ارتباط نیاز به کمک دارم. البته در زمینه غذا باید بگویم که هیچ مشکلی ندارم و اگر به ایران بروم کاملا شناخت خوبی دارم. غذاهای ایرانی بهترین هستند.»

نوری در پایان هم گفت: «به تیم نونهالان آلمان دعوت شدم و در سال 2005 نیز برای یک اردوی تدارکاتی، به تیم ملی ایران دعوت شدم. آسیب دیده بودم و نتوانستم در این اردو همراه تیم ملی ایران باشم. بعد از آن دیگر هیچ اتفاقی رخ نداد و دیگر به تیم ملی ایران دعوت نشدم.»


نظرات شما
پیشخوان