تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

تمرینات جبهه مقاومت ضد طالبان در دره پنجشیر

ولایت پنجشیر واقع در شرق افغانستان در سه شنبه شب ۹ شهریور مورد حمله طالبان قرار گرفت که این حملات توسط جبهه مقاومت ضد طالبان به رهبری احمد مسعود دفع شد. مبارزان ضد طالب موفق شدند تعدادی از نیرو‌های طالبان را کشته و یا زخمی کنند.

جبهه مقاومت ضد طالبان در دره پنجشیر

رویداد۲۴ به گزارش العربیه جبهه مقاومت ضد طالبان که به رهبری احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود در پنجشیر شکل گرفته است بار‌ها گفته است که با تمام وجود از این ولایت دفاع خواهند کرد. احمد‌ مسعود و امرالله صالح در جبهه ضد مقاومت طالبان قرار دارند و نیرو‌های خود را برای مقابله با طالبان آماده می‌کنند.

افراد گروه احمد مسعود برای مقابل با طالبان در دره پنجشیر تمرینات خود را آغاز کرده اند. جبهه مقاومت ضد طالبان در ولایت پنجشیر از حمله عناصر طالبان به بخش غربی این ولایت خبر دادند.

مبارزان ضد طالبان گفته‌اند که حملات گروه طالبان با شکست مواجه شده است و تعدادی از عناصر طالب کشته و یا زخمی شده‌اند.

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت ضد طالبان، روز سه‌شنبه، 9 شهریور در یک پیام ویدیویی گفت: «شب گذشته در سمت غرب ولایت پنجشیر طالبان یک حمله داشتند شاید می‌خواستند بخت‌شان را بیازمایند در حمله به پنج‌شیر، به فضل خدا بخت همراه‌شان یار نبود هفت هشت نفر کشته دادند چند نفر زخمی دادند.»

دشتی افزود در درگیری میان نیرو‌های جبهه مقاومت و عناصر طالبان، دست‌کم دو نفر از نیرو‌های مقاومت علیه طالبان زخمی شده‌اند و شهروندان نباید از این ناحیه نگرانی داشته باشند.

گفته می‌شود که در چند روز گذشته هیئت گروه طالبان و نمایندگان جبهه مقاومت ضد طالبان چندین بار در مورد حل مسالمت آمیز این موضوع دیدار و گفتگو کرده‌اند، اما تا کنون به نتیجه قابل ملاحظه‌ای دست نیافته‌اند.

ولایت پنجشیر واقع در شمال شرق افغانستان و در ۵۰ کیلومتری کابل تنها منطقه در افغانستان است که طالبان نتوانسته است آن را تحت کنترل خود درآورد. در تصاویر روز عکس‌هایی از تمرینات نیرو‌های ضد طالبان را در دره پنجشیر ببینید.

منبع: wion, ALARABIYA, gandhara.rferl

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان