تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

اظهارات معاون وزیر کشور درباره امضای حکم شهرداری تهران

معاون وزیر کشور با اشاره به طی فرایند قانونی صدور حکم شهردار شدن علیرضا زاکانی در دولت گفت: برای اتقان موضوع، وزیر کشور طی نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور از هیئت دولت نیز استفسار کرد که هیئت وزیران روز گذشته در جلسه خود، ضمن بلااشکال بودن تصدی پست شهرداری تهران توسط آقای زاکانی باتوجه به همترازی شهردار کلانشهر‌ها بامقامات توسط هیات وزیران، تصمیم در این باره را از اختیارات وزیر کشور دانست و لذا در این خصوص نیازی به تغییر آیین نامه ندانست.

امضای حکم شهرداری تهرانرویداد۲۴ مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در گفت و گویی با بیان اینکه 4068 پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری ها در هفته دولت با صرف اعتبار 1108میلیارد تومان در روستاها افتتاح شده است، گفت: بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر با 2994 پروژه، معادل 74 درصد کل پروژه‌ها، می‌باشد و بیشترین اعتبارات صرف پروژه‌های بهسازی معابر شده است.

وی ادامه داد: پس از بهسازی معابر، بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به موضوع ایمنی و آتش‌نشانی با 419 پروژه و بوستان و فضای سبز روستایی با 369 پروژه و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی با 125 پروژه می باشد.

جمالی نژاد اضافه کرد: میانگین اعتبارات هزینه شده برای هر پروژه معادل 272 میلیون تومان است.

وی همچنین از صدور مجوز بکارگیری 450 نیروی قرارداد کارمعین برای شهرداری مشهد در هفته دولت خبر داد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در راستای اجرایی شدن مجوز اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز بکارگیری 450 نیروی قرارداد کارمعین برای شهرداری مشهد مقدس صادر شد.

جمالی نژاد افزود: همچنین مجوز بکارگیری 200 نیروی قرارداد کار معین دیگر نیز برای برخی شهرداری های استان های تهران، فارس و خراسان رضوی نیز صادر شد.

وی ادامه داد: این مجوز از میان افراد واجد شرایط که به صورت غیرمستقیم در شهرداری‌ها در حوزه ستادی، مناطق و سازمان‌های وابسته در مشاغل کارمندی مشغول به کار بوده اند، بر اساس شاخص های تعیین شده شامل مدرک تحصیلی، سابقه خدمت و مصاحبه کتبی، به ترتیب نمره فضلی و رعایت شرایط احراز در سقف سهمیه تخصیصی سازمان اداری واستخدامی کشور اعطاء شده است.

جمالی نژاد یادآور شد: با همکاری سایر شهرداری‌ها و دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها و تسریع در ارسال اطلاعات مورد نیاز، شاهد تسریع در روند اعطای مجوز به کارگیری نیروی قرارداد کار معین در تمامی شهرداری‌های کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به صدور حکم شهرداری علیرضا زکانی گفت: آقای وحیدی وزیر محترم کشور امروز حکم شهردار برخی از شهرهای بزرگ کشور مانند تهران، قم و ساری را صادر و طی هفته آینده نیز برخی از شهرهای بزرگ دیگر را صادر خواهد کرد.

جمالی نژاد با اشاره به امضای حکم شهرداری تهران برای علیرضا زاکانی توسط وزیر کشور گفت: درباره موضوع انتخاب شهردار توسط نمایندگان مردم تهران در شورای شهر ششم، علارغم وجود صراحت قانون و برداشتی که از عدم مشکل قانونی در این خصوص ارائه شده بود، طبق روال معمول، استفساریه‌ها و استعلام های مختلفی نیز از مراجع قانونی ذیصلاح انجام دادیم.

جمالی نژاد افزود: سازمان امور اداری و استخدامی کشور صراحتا در پاسخ به استعلام وزارت کشور، طی نامه ای رسمی، شرایط آقای زاکانی برای تصدی سمت شهردار تهران را کافی دانست و وی را واجد شرایط قانونی لازم برای این جایگاه دانست.

وی با اشاره به طی فرایند قانونی در دولت گفت: برای اتقان موضوع، وزیر محترم کشور طی نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور از هیئت دولت نیز استفسار کرد که هیئت وزیران روز گذشته در جلسه خود، ضمن بلااشکال بودن تصدی پست شهرداری تهران توسط آقای زاکانی باتوجه به همترازی شهردار کلانشهرها بامقامات توسط هیات وزیران، تصمیم در این باره را از اختیارات وزیر کشور دانست و لذا در این خصوص نیازی به تغییر آیین نامه ندانست و اکنون صدور حکم شهرداران کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر به پشتوانه قانون و تایید و مجوز هیات وزیران انجام شده و صورت خواهد گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
1
بابا ایشان پس قول این پست، قبول گردند سوپر پوششی باشند
نظرات شما
پیشخوان