تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
سخنگوی جبهه اصلاحات:

اصولگرایان در شرایط یکدست شدن همه قوا هیچ دلیلی برای عدم موفقیت ندارند/ حذف حداکثری اصلاح طلبان ذیل نظارت استصوابی، انتخابات را از معنا و مفهوم تهی کرد

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: علی القاعده با نرخ تورم ۵۰درصد و اقتصادی که به سمت ونزوئلایی شدن می‌رود، سطح مشارکت در هر انتخاباتی نسبت به انتخابات قبل تنزل پیدا خواهد کرد.

اصولگرایان در شرایط یکدست شدن همه قوا هیچ دلیلی برای عدم موفقیت ندارند/ حذف حداکثری اصلاح طلبان ذیل نظارت استصوابی، انتخابات را از معنا و مفهوم تهی کرد

رویداد۲۴ آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات، در رابطه با اظهارات سخنگوی شورای وحدت مبنی بر آمادگی اصولگرایان از هم اکنون برای انتخابات ۱۴۰۲ گفت: اگر تلاش اصلاح طلبان در راستای معنا و مفهوم پیدا نکردن انتخابات نباشد، تکرار آنچه در انتخابات ۹۸ اتفاق افتاد بسیار محتمل خواهد بود. آنچه که در انتخابات ۹۸حادث شد و در انتخابات ۱۴۰۰هم تکرار شد، حذف حداکثری اصلاح طلبان ذیل نظارت استصوابی بود که عملا انتخابات را از معنا و مفهوم تهی کرد و مشارکت در انتخابات را به پایین‌ترین نرخ آن تنزل داد.

به گزارش برنا، او در ادامه بیان کرد: اصولگرایان حداقل برای آن بخشی که پایگاه رای خودشان می‌دانند باید کارنامه قابل قبولی ارائه بدهند، به خصوص در شرایط حاضر که همه قوا یکدست شده، هیچ دلیلی برای عدم موفقیت خود نباید داشته باشند. اینکه تا چه حد عملکرد این مجلس در راستای حل مشکلات مردم و محرومان جامعه بوده و به تبعیض و بی عدالتی خاتمه داده و از کوچک شدن سفره‌های مردم جلوگیری کرده است، پرسشی است که هم در انتخابات ۱۴۰۲ و هم در ۱۴۰۴ باید به آن پاسخ داده شود.

سخنگوی جبهه اصلاحات مطرح کرد: علی القاعده با نرخ تورم ۵۰درصد و اقتصادی که به سمت ونزوئلایی شدن می‌رود، سطح مشارکت در هر انتخاباتی نسبت به انتخابات قبل تنزل پیدا خواهد کرد و این یکی از تهدید‌های جدی اتفاقا علیه امنیت ملی کشور است که به نظر می‌آید اصولگرایان حتی گوشه چشمی هم به آن ندارند.


بیشتر بخوانید: اصولگرایان از لزوم بازگشت به برجام و بررسی FATF می‌گویند


آذر منصوری گفت: طبعا اصلاح طلبان قبل از ورود به هر انتخابات دیگری ضمن رصد دقیق آنچه در سیاست داخلی و خارجی کشور در حال وقوع است، باید رفتار جمعی خود را در چند انتخابات گذشته نقد و آسیب شناسی کنند و بر سر یک راهبرد مشخص به توافق برسند. از نگاه من این راهبرد مشترک باید بر معنا و مفهموم پیدا کردن انتخابات متمرکز باشد.

سخنگوی جبهه اصلاحات مطرح کرد: انتخابات زمانی معنا و مفهوم پیدا می‌کند که همه شهروندان ایران باور کنند رأیی که به صندوق می‌ریزند و نهاد انتخابی برآمده از این رای می‌تواند در زندگی امروز و آینده او اثر گذار باشد، این مهم میسر نمی‌شود مگر آنکه حق انتخاب آزاد او به رسمیت شناخته شود و همه شهروندان ایران از حق آزادانه انتخاب شدن و انتخاب کردن برخوردار باشند. تلاش اصلاح طلبان باید در راستای به رسمیت شدن این حق باشد.

او در پایان افزود: این حق هم به رسمیت شناخته نخواهد شد مگر انکه از یک سو برای اصلاحات جامعه محور برنامه داشته باشند و از سوی دیگر بر اهمیت انتخابات آزاد و تاثیر آن بر منافع ملی و امنیت ملی کشور تاکید و اصرار داشته باشند. اینکه اصولگرایان به گونه‌ای عمل می‌کنند که مردم مجددا با اصلاح طلبان در انتخابات حداقلی سلام خواهند کرد، یک خوش بینی کاذب است که هیچ دستاوردی به جز بی عملی و سرمایه سوزی بیشتر برای اصلام طلبان به دنبال نخواهد داشت.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
0
0
ازبین به مردم دروغ گفتید وگول زدید و رای گرفتید شورای نگهبان مجبور شد شمارا حذف کند
نظرات شما
پیشخوان