تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

پژمانفر: بسیاری از مواد دارویی در گمرکات در حال فاسد شدن هستند

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیاری از کالا‌های دارویی همچون سرم و شیرخشک در گمرکات در حال فاسد شدن هستند، از دولت خواست که به این موضوع توجه کند.

پژمانفر: بسیاری از مواد دارویی در گمرکات در حال فاسد شدن هستند

رویداد۲۴ حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس گفت: این سرم‌هایی که اکنون در دستان من است پنج سال است که به کشور وارد شده و در حال فاسد شدن هستند. این‌ها سرم‌هایی است که برای بیماران دیالیزی استفاده می‌شود، چند سال در گمرکات معطل مانده و در حال فاسد شدن است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اکنون نیز این شیرخشک‌هایی که نشان می‌دهم از دیگر مشکلات مردم است، مردم از این داروخانه به آن داروخانه برای تهیه آن سرگردان هستند، ولی اکنون حجم قابل توجهی از مواد دارویی، سرم‌ها و شیرخشک‌های در حالی که در گمرکات مانده‌اند در حال فاسد شدن هستند.


بیشتر بخوانید: ماجرای ۱۳ تن رمدیسیور فاسدی که از گمرک ترخیص شد!


نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به آقای خاندوزی گفته بودم باید برای کالا‌هایی که در گمرکات می‌مانند و فاسد شدنی است، برنامه ریزی شود و به مردم عرضه شود. این‌ها بیت‌المال است و برایش پول پرداخت شده است.

در ادامه محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر پژمانفر بیان کرد: کمیسیون اقتصادی و آقای پورابراهیمی این مباحث را از گمرک پیگیری کند، اما موضوعی که باید به آن توجه کنیم این است که این سرم‌ها از سال ۱۳۹۵ به کشور وارد شده و حتما واردات آن توسط بخش خصوصی انجام شده است، به هر دلیلی ممکن است کالا‌هایی که وارد گمرکات ما می‌شود برای مدتی معطل بماند، ولی اینگونه نیست که این سرم‌ها اکنون در شرایط کرونایی وارد شده باشند و معطل بماند. خیلی از کالا‌ها وارد می‌شوند و به دلایلی در گمرکات باقی می‌ماند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گمرک ، واردات
نظرات شما
پیشخوان