تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

لاوروف در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: روسیه مانند ایران تغییر در برجام را نمى پذیرد

در گفتگوی تلفنی امروز سرگئی لاوروف با وزیر امور خارجه ایران در خصوص برجام و مذاکرات وین وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: روسیه همانند ایران هیچ گونه تغییری در برجام را نمیپذیرد و خواستار اجرای کامل توافق هسته‌ای است.

لارروف در تماس تلفنی با امیرعبداللهیانرویداد۲۴ در گفتگوی تلفنی امروز سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسيه با وزیر امور خارجه ایران مسائل و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه، دیدار مقامات دوکشور در حاشیه اجلاس شانگهای، تقویت همکاری ها در حوزه مهار کرونا،مشکلات تجار و فعالان اقتصادی برای تردد طبیعی به روسیه، تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان، و موضوعات مرتبط با برجام مورد تبادل نظر قرار گرفت.

امیر عبداللهیان در حوزه کرونا انتظار ایران در زمینه اختصاص حجم‌ بیشتر واکسن اسپوتنیک مطابق توافقات قبلی را مورد تاکید قرار داد و از اقدام طرف روس در زمینه رفع مشکلات مربوط به بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در روسیه تشکر کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین مشکلات تجار و فعالان اقتصادی برای تردد طبیعی به روسیه را مطرح ساخت که لاوروف اظهار داشت در اسرع وقت پیگیری لازم در این زمینه را انجام خواهد داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه همچنین در خصوص تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان گفتگو و بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر ملی با مشارکت همه گروهها تاکید کردند.

در خصوص برجام‌ و مذاکرات وین نیز وزیر خارجه روسیه ضمن تبادل نظر با وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روسیه همانند ایران هیچ گونه تغییری در برجام را نمیپذیرد و خواستار اجرای کامل توافق هسته‌ای است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
1
روسیه فقط به فکر خودش است نه به فکر ایران
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
1
روسیه از خداشه ایران تو تحریم و بدبختی بمونه خودش نفت و گازشو بفروشه بدون رغیب ماهم عقب مانده و بدبخت بمونیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان