تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

چرا واردات واکسن کرونا به ایران ناگهان سرعت گرفت؟

دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت‌: علت افزایش تلفات بیماری کرونا به نوع واکسن ارتباطی ندارد و تعلل در واکسیناسیون در دولت قبلی به ایجاد چنین اوضاعی منجر شده است.

قیمت واکسن کرونا

رویداد۲۴ محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد واردات محموله‌های جدید واکسن به کشور گفت: جمعیت هلال احمر تا امروز  حدود ۳۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شهریور، طبق تعهدی که کرده بودیم، حدود ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است.

قوسیان مقدم اظهار کرد: طی هفته پیش رو نیز این جمعیت قصد دارد حدود ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد کند. طبق تعهد پیشین، قبل از پایان شهریورماه ان‌شاءالله بتوانیم ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن را تامین کنیم.

وی افزود: با توجه به تامین به‌موقع ارز و پشتوانه خوبی که جمعیت هلال حمر به واسطه بانک مرکزی و همکاری دولت جدید داشته است، طی کمتر از ۲۴ ساعت ارز مورد نیاز تخصیص پیدا کرده و سرعت همکاری طرف خارجی نیز برای در اختیار قرار دادن این محموله‌ها بالا رفته است.


بیشتر بخوانید: عوارض بعد از واکسیناسیون را بشناسیم/ چه زمانی سراغ پزشک برویم؟


واکسن‌های وارداتی اثربخشی پایینی ندارند

وی ادامه داد: آخرین محموله‌های دریافتی ما از پکن با فاصله ۳ روز از تولید این واکسن‌هاست. همه این واکسن‌ها به‌روز تولید می‌شود و در تولید آن‌ها به‌روزرسانی‌های معمول انجام می‌گیرد. این موضوع که گفته می‌شود این واکسن‌ها قدیمی هستند و اثربخشی پایینی دارند صحت ندارد.

قوسیان مقدم افزود: علت افزایش تلفات بیماری کرونا در کشور به نوع واکسن ارتباطی ندارد و تعلل به وجود آمده در واکسیناسیون در دولت قبلی به ایجاد چنین اوضاعی منجر شده است. مواردی گزارش نشده است که افراد واکسینه شده با هر نوع واکسنی پس از گذراندن ۲ هفته از تزریق واکسن دوم و ایجاد ایمنی فوت شوند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به سرعتی که واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور دارد، گفت: عزم قوی این دولت از ابتدای موضوع کنترل شیوع و تامین واکسن بوده و اقدامات بسیار مثبتی نیز در این خصوص صورت گرفته است. تسهیل روند واردات از سوی دولت و ورود رئیس‌جمهور به این موضوع کمک بسیار خوبی در این روند و پیش‌برنده بوده است.

قیمت هر دوز واکسن سینوفارم چقدر است؟

همچنین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر گفت: واکسن سینوفارم که به کشور وارد می‌شود مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و تولید پکن است. این واکسن را بدون واسطه از کارخانه تهیه می‌کنیم. تمام واکسن‌های وارداتی هلال احمر از سایت پکن و با قیمت ۹ دلار خریداری می شود که چینی‌ها قول داده‌اند در ماه اکتبر کاهش قیمت داشته باشند.

همتی ادامه داد: همه واکسن‌هایی که وارد کشور می‌شود مورد تایید وزارت بهداشت است. رئیس‌جمهور جدید شخصا با چین، روسیه و سایر کشورها تماس گرفت و این کار به واردات واکسن خیلی کمک کرد.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
1
یاد سماورساز امیرکبیر افتادم
محمدرضا کیانفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
1
1
.
امید ادیب تحلیلگر سیاسی گفت: حسن روحانی واردات واکسن را به مشکل تحریمها گره می‌زد چه اتفاقی افتاده که اکنون ده‌ها میلیون واکسن وارد می‌شود؟

آقای ادیب،
در زمان آقای روحانی برای واردات واکسن باید پول می‌پرداختم که آه در بساط نداشتیم ولی اکنون چون تاریخ مصرف واکسنها در حال انقضاست کشورهای پیشرفته آنها را مجانی به ممالک عقب مانده از جمله ما می‌دهند.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
نظرات شما
پیشخوان