تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

موج ششم کرونا همرا با آقای صدا/ واکنش‌های منفی نسبت به کنسرت ابی در ترکیه

پنج شنبه هفته گذشته هزاران ایرانی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کنسرت ابی در ترکیه رفتند و زمانی که برگردند بدون اینکه خودشان را قرنطینه کنند، قرار است موج جدیدی از بیماری را وارد کشور کنند.

کنسرت کرونا

رویداد۲۴ پنج شنبه شب هفته گذشته و در بحبوحه ویروس کرونا کنسرت ابی خواننده پاپ ایرانی در استانبول برگزار شد و هزاران نفر از مردم ایرانراهی استانبول ترکیه شدند تا در کنسرت «آقای صدا» حضور یابند. ابی هر سال کنسرت‌هایی را برای ایرانیان مقیم سایر کشور‌ها برگزار می‌کند، اما مهمترین کنسرت‌های او در ترکیه و ارمنستان برگزار می‌شود تا به دلیل نزدیکی به ایران، شهروندان ساکن ایران به راحتی بتوانند به کنسرت او بروند.

کنسرت ابی هر ساله با استقبال زیاد ایرانیان مواجه می‌شود، این‌بار هم همچون دوره‌های گذشته، ایرانیان به کنسرت رفتند تا بتوانند رویای همخوانی با ترانه‌های او را محقق کنند. اما نکته قابل تامل، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل ویروس کرونا بود. تصاویری که از این کنسرت منتشر شده نشان می‌دهد ایرانیان به صورت فشرده در کنار هم نشسته‌اند و هیچ فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود. برگزاری این فستیوال اعتراض برخی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت یکی از کاربران به کنایه نوشته بود موج ششم کرونا توسط آقای صدا وارد کشور خواهد شد.

بر اساس مصوبات ورود و خروج به برخی از کشور‌ها همچون ترکیه، نیازی نیست که شما حتما واکسن کرونا زده باشید، همین که شما پیش از خروج و پیش از ورود به کشور جواب تست منفی کرونا را به همراه داشته باشید، می‌توانید سفر کنید. از سوی دیگر هم برخلاف سایر کشور‌ها همچون کانادا که حتی اگر تست شما منفی باشد باید تا دو هفته قرنطینه شوید، در ایران، اما خبری از این موضوع نیست و همه این شهروندانی که به کنسرت ابی رفته‌اند، در روز‌های آینده وارد کشور می‌شوند و می‌توانند ویروس را در سطح کشور منتقل کنند.

ممکن است برخی از همین افرادی که به کنسرت رفته‌اند واکسن زده باشند، اما با توجه به تصاویری که از آن‌ها منتشر شده، گروه سنی آنها نشان می‌دهد که به نظر نمی‌رسد عمده آن‌ها به اولویت تزریق واکسن رسیده باشند. سوال مهم اینکه آیا این افرادی که به کنسرت رفته و در هفته جاری به کشور برمی‌گردند، حتی با وجود تست منفی باز هم دو هفته قرنطینه می‌شوند؟ کدام نهاد و مسئول، پیگیر قرنطینه جدی این افراد خواهد بود؟

کنسرت ابی استانبول

همین چندروز قبل بود که در ابتدای بازی فوتبال تیم‌های برزیل و آرژانتین، نیرو‌های امنیتی پلیس وارد زمین شدند و بازی را متوقف کردند و خواهان دستگیری ۴ بازیکن آرژانتینی بودند که بدون رعایت قوانین قرنطینه ۱۴ روزه، به دروغ وارد این کشور شده بودند.

این بازیکنان با وجود اینکه دو دوز واکسن خود را تزریق کرده بودند، اما باز هم باید به محض ورود به کشور مقصد خود را ۱۴ روز قرنطینه می‌کردند، اما به دروغ گفته بودند که این قرنطینه را سپری کرده‌اند؛ همین موضوع باعث توقف بازی دو تیم شد. قوانین سختگیرانه برای کرونا در سایر کشور‌های دنیا هیچ جایی برای نادیده گرفته شدن ندارند و همین موضوع باعث کاهش مبتلایان و مرگ و میر در این کشور‌ها شده است.

محدودیت‌های کرونایی در کشور‌های همسایه از جمله عراق هم گویی بهتر از ایران رعایت می‌شود. ضمن اینکه در عراق عمده واکسن‌های تایید شده مانند فایزر، مدرنا و ... وجود دارد، دولت عراق اخیرا اعلام کرده برای مراسم اربعین امسال، به دلیل ویروس کرونا هیچ تور زمینی صورت نمی‌گیرد و تردد زائرین فقط به صورت هوایی و با تست منفی کرونا، انجام می‌شود. این تدابیر برای کنترل و نظارت هرچه بیشتر برای ورودی‌ها صورت می‌گیرد.

قیمت بلیط کنسرت ابی میانگین حدود ۱۸۰ دلار است که با احتساب دلار ۲۸ هزار تومان، بلیط ورود هر نفر به این کنسرت ۵ میلیون تومان بوده است. ابی اواخر شهریور ماه نیز در ارمنستان کنسرت برگزار می‌کند و ما بازهم باید شاهد هجوم هزاران ایرانی به این کنسرت بدون رعایت پروتکل‌ها باشیم. در روز‌های قبل نیز همین میزان جمعیت در کنسرت شادمهر خواننده ایرانی ساکن آمریکا حضور داشتند و در روز‌های آینده به ایران برمی‌گردند.

مرتضی یکی از کاربران توئیتر نیز در توئیتی نوشت: «‏این تصاویر کنسرت دیشب ابی با حضور ایرانیان است؛ طی دو شب گذشته کنسرت شادمهر و ابی حضور زیادی از مردم ایران را داشته است و این مسافرین به کشور برمی‌گردند و باتوجه به جهش مو که در ترکیه مشاهده شده، برای ایران خطرناک نخواهد بود؟ ترکیه عامل اصلی ایجاد جهش مو، در ایران است!»

مریم کاربر دیگری هم در نقد این کنسرت و حضور ایرانیان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نوشت: «‏این هم‌میهنان غیوری که پا شدن رفتن کنسرت ابی وقتی برگردن دو هفته خودشون رو قرنطینه می‌کنند؟ واقعا شرم به آقای ابی با این حجم از بلاهت و بی‌خیالی.»

کنسرت ابی در ترکیهطرح انتقادی نسبت به برگزاری کنسرت ابی در ترکیه

کاربر دیگری هم با انتقاد از اینکه آقای صدا بدتر از صدا و سیماست، نوشت: «‏این دو سه هفته کنسرت‌هایی در ترکیه بوده و این آخری کنسرت ابی با آن جمعیت و فشردگی، همه ایرانیان مقیم ترکیه بودن؟ چون با توجه به سن و سال افراد اگر از ایران رفته باشند که هنوز واکسن نزدن .. چجوری می‌شود؟ جواب تست منفی هم که شدنی نیست، چون اینجا راحت می‌فروشند.»

علی کاربر دیگری هم نوشت: «‏این جماعت بی‌فرهنگ وقتی عشق‌وحالشان تموم بشه و برگردند قطعا باعث مرگ خیلی از ایرانی‌های بدرد‌بخور می‌شوند بنابراین زمانی ‏برگشتند آنها را ۲۰ روز به هزینه خودشان قرنطینه کنید تا کیف‌شان تکمیل بشود. محض اطلاع: تا به ایمنی جمعی ۷۵٪ نرسیدیم، ایمنی فردی کشکه.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
2
5
خدا لعنتشان کند . تا کی مردم بینوا و کادر پزشکی تاوان ولگردیهای چنین آدمهایی را باید پس بدهند؟
شما را به خدا تدبیری کنید تا از دست این عوضی ها در امان بمانیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
4
3
انشاا... دیگه برنگردید و همونجا دفن بشید..چرا وقتی اسم مراسم اربعین حسینی میاد دهانتان رو مثل دروازه باز می کنید نه میخوان ررن بیان مردم رو مریض کنند ولی برای یه خواننده در پیتی الکی معلو الحال میرید تو بغل هم و مشکل کرونا ندارید...واگذارتون به خدا که اینقدر بی ..... هستید..باید لب مرز اینها رو دو هفته قرنطینه کنید وگرنه این همه واکسن و بگیر و ببند مسخره مسخره هست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
حالا نه خیلی شما اعتقاد به رعایت پروتکلهای بهداشتی دارید ضریح لیس میزنید
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
7
1
واقعا که. وقتی سفر زیارتی باشه کروناست. ولی عیاشی کرونا نمیاره
ایرانی
|
Netherlands
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
3
5
lمرده شور ابی و صداش را با هم ببرند، نه آقایی داره و نه صدا. فقط در پیری به پول فکر کی کنه. حیا و شرم هم نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
مرده شور خودتو ببرن
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
4
هر قدر که هیات ها و جلسات عزتداری به اسم امام حسین اما به ضرر مردم و کادر درمان کنترل شد اینم کنترل میشه.
بیشعوری بی شعوریه حالا به هر اسمی و نامی یکی به اسم شرکت در مراسمات عزاداری بدون رعایت پروتکل و نزدن ماسک
یکی هم رفتن به این کنسرت...
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
4
3
اولا این امر عدم قرنطینه افرادی که از خارج از کشور وارد میشوند به وزارت بهداشت و سیاستهای اون مربوط میشه.دوما مگه چقدر از ایران تو این کنسرتها شرکت کردن.کلی ایرانی تو ترکیه هست مطمئن باشید که اکثرا ایرانی ها از ایرانی هاس ساکن خارج از کشور وترکیه هست بیخود جو ندید
ناشناس
|
Belgium
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
2
5
خدایا جامعه ما را از شر دو گروه لاآبالی ها و متعصبین متظاهر به مذهب نجات بده !
هر دو گروه ظاهرا متفاوت اما باطنا عین هم هستند هردو آنها نسبت به جمع و جامعه بی اعتنا و مسئولیت ناپذیر؛ خودسر هستند و سرنوشت اجتماع را به بازیچه گرفتند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
الهی امین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
2
1
حالا فردا باز زنش میاد تو فضای مجازی به معترضان بد و بیراه میگه
سکندر
|
France
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
0
0
جماعت نا اگاه...وقتی ادم از جزئیات چیزی خبر نداره وابزاری برای موج سواری رسانه میشه...
نظرات شما
پیشخوان