تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

خطر کرونا برای طرفداران گوشت شدیدتر است!

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد نوع رژیم غذایی می تواند بر شدت و خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ تاثیر بگذارد.

علائم جدید ابتلا ویروس کرونا

رویداد۲۴ گروهی از متخصصان و پزشکان بیمارستان عمومی ماساچوست در بررسی های اخیر خود متوجه شدند: افرادی که رژیم غذایی آنان بر پایه غذاهای گیاهی سالم قرار دارد، کمتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و حتی نوع شدید این بیماری بوده اند.

اگرچه سابقه ابتلا به بیماری های متابولیک مانند چاقی و دیابت نوع دو با افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و همچنین افزایش خطر ابتلا به نوع شدید این بیماری مرتبط است، اما تاثیر کلی نوع رژیم غذایی بر این خطرات پیش از این شناخته نشده بود.

    محققان اظهار داشتند: گزارش های قبلی نشان می دهد تغذیه نامناسب یک مشخصه رایج در بین گروه هایی است که به شکل ناخوشایندتری تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته اند، اما تاکنون داده های مربوط به ارتباط رژیم غذایی با خطر و شدت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ محدود بوده است.


    بیشتر بخوانید: راهکاری برای پیشگیری از ورود کرونا به داخل بدن


    در این بررسی اطلاعات ۵۹۲ هزار و ۵۷۱ نفر در انگلیس و آمریکا مورد ارزیابی قرار گرفت. ابتدا، شرکت کنندگان به پرسشنامه ای در مورد عادات غذایی پیش از آغاز همه گیری پاسخ دادند. کیفیت رژیم غذایی با استفاده از یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر گیاه که بر غذاهای گیاهی سالم مانند میوه ها و سبزیجات تاکید دارد، ارزیابی شد.

    در طول مدت انجام این مطالعه، ۳۱ هزار و ۸۳۱ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند. در مقایسه با افرادی که در پایین ترین سطح امتیاز رژیم غذایی قرار داشتند، افرادی که در بالاترین سطح از این نظر قرار داشتند، ۹ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و ۴۱ درصد کمتر در خطر ابتلا به نوع شدید این بیماری بودند.

    محققان تاکید کردند: این مطالعه نشان می دهد افراد می توانند خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را با توجه و تمرکز بر رژیم های غذایی سالم به طور بالقوه کاهش دهند.

    نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد استراتژی‌ های بهداشت عمومی که دسترسی به غذاهای سالم را بهبود می‌ بخشد، می تواند به کاهش بار همه گیری کرونا کمک کند.

    مشروح این مطالعه در مجله Gut منتشر شده است.

    منبع: ایرنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: ویروس کرونا
    نظرات شما
    پیشخوان