تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار وزارت بهداشت و خارجه/ ۱۷ برنامه برای بازگشایی مدارس

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان پرخطر در اولویت واکسن قرار دادند و مکاتبه‌ای در حال انجام است تا یکی دو ماه آینده واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام شود.

واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار وزارت بهداشت و خارجه/ ۱۷ برنامه برای بازگشایی مدارس

رویداد۲۴ علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان با اشاره به اینکه واکسیناسیون این قشر در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارد، گفت: پیگیری‌های لازم از سوی وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه در دست اقدام است و تا زمانی که این وزارتخانه‌ها برای هماهنگی و واردات واکسن نظر قطعی ندادند، نمی‌توانیم درباره زمان واکسیناسیون خبر دهیم.

او ادامه داد: آنچه گفته شده است، دانش‌آموزان پرخطر در اولویت قرار دادند و مکاتبه‌ای در حال انجام است، طی دو ماه آینده واکسیناسیون این دانش‌آموزان انجام می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوز اول واکسیناسیون معلمان تا ٩٠ درصد انجام شده است، گفت: ۶٠ درصد معلمان نیز دوز دوم واکسن را دریافت کردند.

بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی جدید

کاظمی درباره آمار بازماندگان از تحصیل برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: بیش از ۹۶ درصد برای پایه اول ثبت‌نام شده‌اند و احتمالا این آمار افزایش پیدا می‌کند، به طور میانگین ٩۴ درصد در دوره ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند همچنین بیش از ٩٠ درصد هم دانش‌آموزان همه پایه نام‌نویسی داشته‌اند.

۴٠ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شدند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: آمار بازماندگان از تحصیل سال گذشته ٢١٠ هزار نفر بود که از این تعداد، ۴٠ هزار دانش‌آموز شناسایی و جذب شدند، یکی از دغدغه‌های ما جذب بازماندگان از تحصیل است.

او درباره توجه به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: هر جایی باشم از اهالی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هستم و در معاونت پرورشی هم در بخش‌های مختلفی که داشتیم به این تشکل نگاه ویژه‌ای می‌شد.

۱۷ برنامه برای بازگشایی مدارس

کاظمی با اشاره به اینکه برای بازگشایی ١٧ برنامه تعریف کردیم، اظهار کرد: در کنار شبکه شاد، ساماندهی نیروی انسانی، مدرسه تلویزیونی و... تدوین الگوی بازگشایی مورد توجه است که تکلیف مدیران مدرسه را درباره نحوه حضور مشخص می‌کند و طی یکی دو روز آینده ابلاغ می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی با همکاری دستگاه‌های مختلف آغاز می‌شود، درباره اختلالات سامانه سیدا گفت: این سامانه بسیار پروژه‌ای عظیمی است و وقتی ٩٠ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کردند یعنی اختلالات این سامانه رفع شده است، بخشی از مشکلات را تایید می‌کنم، اما بخش اعظم آن رفع شده است.

او افزود: بخشی از این مشکلات هم به آموزش همکاران وابسته است و به دلیل کمبود زمان این دوره‌های توجیهی امکان‌پذیر نبود.

کمبود بیش از ۱۰۰ هزار معلم در کلاس‌های درس

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره مشکل کمبود معلم بیان کرد: حدود ٣٠ سالی می‌شود که این کمبود وجود دارد، اما از طریق نیرو‌های در آستانه بازنشستگی، حق‌التدریس و... مشکل را حل می‌کنیم.

او ادامه داد: حدود ١٠٨ هزار معلم کمبود داریم که با حضور نومعلمان از دانشگاه فرهنگیان و روش‌های یاد شده برطرف می‌شود.

کاظمی درباره مدت‌زمان کلاس‌ها در شبکه شاد هم اعلام کرد: الگویی برای ساعت تدریس در نظر گرفتیم که در چند روز آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

او درباره پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی گفت: یکی از مهم‌ترین کار‌ها پیگیری مطالبات فرهنگیان در بخش‌های مختلف است و هر زمان که کار به نتیجه برسد، پرداخت برای معلمان انجام می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان