تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

آرادکوه منشا بوی بد تهران

آرادکوه یکی از مراکز بازیافت زباله در جنوب کهریزک در استان تهران قرار دارد. گفته می‌شود که روزانه ۸ هزار تن زباله به این مرکز ارسال می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که بوی نامطبوع تهران این سایت دفع زباله است.

آرادکوه منشا بوی بد تهران

رویداد۲۴ شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که زباله‌هایی که در تهران تولید می‌کنیم کجا می‌روند؟ ما آن‌ها را نهایتا تا سرکوچه‌هایمان می‌بریم و رها می‌کنیم و بیشترمان نمی‌دانیم بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد.

"آرادکوه" جایی است که پسماند همه مناطق تهران و شهر‌های اطرافش به آنجا منتقل می‌شود تا دفع یا بازیافت شود. این مکان در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران - قم واقع شده است و روزانه حدود ۶ هزار تن زباله به این مرکز که مساحتی حدود ۱۴۰۰ هکتار دارد، آورده می‌شود.

زباله‌ها پس از ورود به این مرکز بر اساس‌تر یا خشک بودن تفکیک و بعد از آن به واحد زباله‌سوز یا دفن منتقل می‌شوند.

در چند سال گذشته در روز‌هایی از سال بوی بدی به مشام بسیاری از اهالی شهر تهران می‌رسید و مردم را کلافه و مسئولان را برای کشف علت و ریشه این بو سردرگم کرده بود. برخی از مسئولان شهر تهران ادعا می‌کردند که منشا این بوی بد "آرادکوه" است.

این مرکز در سال ۱۳۴۲ و برای دفن زباله یک شهر ۵ میلیون نفری ساخته شد. در این سال‌ها که جمعیت تهران و شهر‌های اطرافش بسیار بیشتر شده، صحبت‌هایی برای تعیین یک محل جدید برای تفکیک و دفن زباله مطرح شد که به سرانجام نرسید. در تصاویر روز عکس‌هایی از آرادکوه منشا بوی بد تهران را ببینید.

منبع: ایسنا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان