تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

افشای راز بزرگ با نزاع مرگبار در پارک

 راز مرد دوزنه زماني فاش شد که او به قتل رسيد و خانواده‌اش در پيگيري پرونده قتل متوجه شدند مقتول دو همسر داشته است.

اخبار حوادث

رویداد۲۴ رسيدگي به اين پرونده از سال 97 به‌ دنبال وقوع درگيري خونين در پارکي در حوالي تهران آغاز شد. شواهد نشان مي‌داد در درگيري دسته‌جمعي که رخ داده مردي ۳۵ساله به نام سيامک با ضربه چاقو کشته شده است.

پليس در نخستين گام از بررسي‌ها به بازجويي از شاهدان پرداخت و دريافت عامل درگيري خونين مرد ۳۰‌ساله‌اي به نام نيما بوده که پس از درگيري در جشن عروسي دست به جنايت زده است. پليس به رديابي نيما پرداخت و با اطلاعاتي که از شرکت‌کنندگان در درگيري گرفته بود اين متهم را بازداشت کرد. نيما در بازجويي‌ها به درگيري خونين با مقتول اعتراف کرد و در ادامه تحقيقات به بازسازي صحنه جرم پرداخت. در ادامه با پيگيري‌هاي خانواده سيامک معلوم شد اين مرد دو همسر داشته و خانواده‌اش از اين ماجرا بي‌اطلاع بوده‌اند.

در نهايت براي متهم کيفرخواست صادر شد و او در دادگاه کيفري يک استان تهران پاي ميز محاکمه رفت. در ابتداي جلسه دادگاه اولياي‌دم درخواست قصاص متهم را مطرح کردند.

ابتدا همسر اول مقتول در جايگاه ويژه ايستاد و گفت: من و سيامک سال‌ها بود با هم زندگي مي‌کرديم اما فرزند نداشتيم. بعد از کشته‌شدن او وقتي پيگير پرونده شدم در دادسرا فهميدم سيامک زن صيغه‌اي داشته و به‌تازگي صاحب يک فرزند شده بود که از شنيدن اين ماجرا شوکه شدم.

همسر صيغه‌اي مقتول نيز از طرف فرزند صغيرش درخواست قصاص را مطرح کرد و گفت: من از اينکه همسرم پيش از من ازدواج کرده بود خبر نداشتيم و بعد از قتل او متوجه شدم چه اتفاقي افتاده است. همسرم گفته بود من را در آينده به‌ صورت دائمي هم عقد خواهد کرد به‌همين‌خاطر به او مشکوک نبودم و چون مي‌دانستم بيشتر شب‌ها کار مي‌کند، از اينکه به خانه نمي‌آمد تعجب نمي‌کردم. ما زماني‌که صحنه قتل بازسازي شد، متوجه شديم همسرم به جز من يک زن ديگر هم داشته است.

قتل همسرم و مخفي‌کاري‌اش درباره زندگي خصوصي‌اش خيلي به من ضربه و فشار وارد کرده است. از طرفي حق فرزندم است که براي قاتل پدرش درخواست قصاص شود، چراکه او از نوزادي يتيم شد و بي‌پدر بزرگ‌کردن او کار بسيار سختي است. سپس نيما بري دفاع از خودش در جايگاه متهم ايستاد و خطاب به قضات چنين گفت: سيامک ناخواسته در درگيري دنباله‌دار کشته شد. متهم گفت شاهداني دارد که ديده‌اند سيامک دعوا را ادامه داد و چند بار به او حمله کرد تا اينکه آنها بعد از رويارويي دوباره در پارک باز هم با هم دعوا کردند و اين بار نزاع رنگ خون گرفت. با اين ادعا ادامه جلسه به بعد موکول شد تا ادعاي مرد بررسي شود و از شاهدان پرونده تحقيقات کامل انجام شود.

در دومين جلسه رسيدگي به اين پرونده وکيل اولياي‌دم بار ديگر درخواست قصاص را مطرح کرد. وقتي نيما در جايگاه ويژه ايستاد گفت: سيامک مشروب مي‌فروخت و من براي خريد مشروب سراغ او رفتم. ابتدا ۵۰ هزار تومان از من پول خواست اما چند ساعت بعد گفت بابت فروش مشروب بايد ۷۰ هزار تومان به او پول بدهم.

وقتي با پول براي گرفتن مشروب مقابل خانه‌اش رفته بودم حرفش را عوض کرد و ۸۰ هزار تومان پول خواست و همين موضوع باعث درگيري ابتدايي ما شد. متهم ادامه داد: همان شب وقتي در جشن عروسي يکي از همسايه‌ها يکديگر را ديديم با هم درگير شديم؛ اما دعوا با ميانجيگري دوستان من پايان يافت. البته اختلاف ميان ما تمام نشده بود. نيمه‌شب بار ديگر در پارک يکديگر را ملاقات کرديم که درگيري ميان ما بالا گرفت. دوستان من و سيامک هم در آن درگيري حضور داشتند.

اين متهم گفت: در درگيري که در پارک رخ داد سيامک با چاقو به سرم زد که زخمي شدم و دوستانم من را به بيمارستان رساندند اما وقتي بازگشتم او بار ديگر به سمت من حمله‌ور شد. حتي چاقويي که به سمتم پرت کرده بود باعث شد زير حنجره‌ام صدمه ببيند.

من هم در دفاع از خودم چاقويي را که در جيب داشتم بيرون آوردم و به سمت او پرتاب کردم که چاقو ناخواسته به سينه او برخورد کرد و باعث مرگ او شد. من مدارکي را که دارم، به دادگاه ارائه داده‌ام. هيچ‌کدام از درگيري‌هايي را که بين ما بود من آغاز نکردم. او خودش دعواها را شروع کرد و باعث بدبختي من شد. من آدمي هستم که در زندگي‌ام خلاف کردم اما خلافکاري نبودم که بخواهم به کسي آسيب جدي وارد کنم. حالا هم از اين اتفاق بسيار ناراحت هستم و از اينکه باعث مرگ مقتول شده‌ و باعث شده‌ام فرزندش بي‌پدر بماند بسيار عذاب وجدان دارم.

متهم در بيان آخرين دفاع به قضات گفت: باز هم تأکيد مي‌کنم من قصد کشتن سيامک را نداشتم و درگيري ميان ما طولاني بود. او خودش دست‌بردار نبود و دعوا را ادامه مي‌داد. از هر دو همسر سيامک درخواست دارم من را ببخشند و گذشت کنند و از اينکه راز زندگي مقتول فاش و باعث ناراحتي آنها شد متأسف هستم.

سپس چهار متهم ديگر پرونده که شرکت‌کننده در دعوا بودند و همگي با قرار وثيقه آزاد بودند يک‌به‌يک به دفاع از خود پرداختند. آنها همگي ادعا کردند براي ميانجيگري وارد دعوا شده و ضربه‌اي به قرباني نزده بودند و درگيري دنباله‌دار قاتل و مقتول چند بار رخ داده بود.

بنا بر اين گزارش در پايان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأي خود را درباره اين پرونده صادر کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان