تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

دستیار پنهان یحیی گل محمدی شناسایی شد

سيد جلال حسيني کاپيتان پرسپوليس در مصاحبه با خبرورزشي حرف‌هايي زد که هر جمله‌اش قابل تأمل و آموزنده است.

سیدجلال حسینی

رویداد۲۴ خبرنگاراني که در سال هاي اخير با سيد جلال حسيني مصاحبه يا مثل نگارنده خصوصي با او گفت و گو کرده اند تأييد مي کنند، کاپيتان پرسپوليس يک فوتباليست خاص و خوش اخلاق است.

شما به عنوان خبرنگار وقتي با سيد جلال تماس مي گيريد معمولا نمي توانيد تيترهاي جنجالي و حاشيه اي از زبان او بيرون بکشيد مگر آن که خودش بخواهد حرف بزند.

شايد سالي يا دو سالي يک بار کاپيتان پرسپوليس مصاحبه تند مي کند و حرف هاي دلش را مي زند که باز هم در راستاي موفقيت تيمش است.

سيد جلال حسيني به نسلي تعلق دارد که خيلي اهل اينستاگرام و فضاي مجازي نيستند و بيشتر سعي مي کنند در فضاي حقيقي زندگي کنند.
احتمالا کمتر کسي از بيرون پرسپوليس اين موضوع را مي داند اما کاپيتان اين تيم به شدت روي فعاليت هاي همبازيانش به ويژه بازيکنان جوان تر در اينستاگرام حساس است و در مواقع ضروري تذکرات لازم را مي دهد.

اگر سيد جلال ببيند يا احساس کند يک بازيکن جوان يا تازه اوج گرفته خيلي جوگير شده يا بيش از اندازه در رسانه ها خودش را مطرح کرده بلافاصله از در دوستي وارد مي شود و مواردي را گوشزد مي کند.

کاپيتان پرسپوليس کاپيتان مودبي است و از دايره ادب هم معمولا خارج نمي شود. سال گذشته علي شجاعي بازيکن تازه وارد آن زمان پرسپوليس با تعجب از بزرگي سيد جلال مي گفت که در اولين تمرين او را " آقاي شجاعي" صدا زده است.

شايد جدي ترين بازيکن پرسپوليس در زمين مسابقه بسيار جدي باشد و گاهي با داد و فرياد همبازيانش را راهنمايي کند اما همه مي دانند بيرون زمين يک دلسوز واقعي است.


بیشتر بخوانید: آمار ویژه از عملکرد خریدهای جدید پرسپولیس


فوتباليست ۳۹ ساله اي که در مصاحبه با خبرورزشي مي گويد: " ۱۰ سالي مي شود لب به نوشابه نزده ام" بي ترديد الگويي مناسب براي همه بازيکنان است.

ناگفته پيداست وقتي کاپيتان يک تيم نوشابه نخورد ساير بازيکنان هم رژيم حرفه اي گرفته و در اردوها رعايت مي کنند و...
روزي به صورت خصوصي از سيد جلال حسيني پرسيدم که وقتي در دقيقه ۹۳ بازي برگشت ليگ نوزدهم برابر پيکان به عنوان تعويضي وارد زمين شدي ناراحت نشدي و با تمام وجود دويدي تا توپ را از داخل دروازه بيرون بياوري. چرا؟

جواب جالب و قابل تأملي داد: آن لحظه چند بازيکن جوان و نيمکت نشين در پرسپوليس مشغول تماشاي من بودند. شايد چند ميليون نفر هم از پاي گيرنده هاي تلويزيوني سيد جلال حسيني را مي ديدند و مربيان پرسپوليس هم همين طور! من بايد چه رفتاري مي کردم که هم به اعتبار خودم لطمه نزنم و هم الگوي مناسبي براي جوان ترهاي تيم باشم. اينکه يک لحظه عصبانيت يا رفتار غيرحرفه اي من مي توانست چقدر به تيم و خودم لطمه بزند. ضمن آن که بايد به سرمربي تيم احترام مي گذاشتم چون از روز اول فوتبالم اين وظيفه را ياد گرفتم و ... بنابراين کارخاصي نکردم و همان رفتاري را انجام دادم که بايد انجام مي دادم.

آري، اين جملات بازيکني با ۱۱۵ بازي ملي بود که در دقيقه ۹۳ براي تعويض و رفتن به زمين فرا خوانده مي شود. او به قدري براي دفاع از دروازه پرسپوليس در يک موقعيت حساس ايستگاهي براي حريف انگيزه داشت که زودتر از خروج علي عليپور وارد ميدان شده و با سرعت تمام به صف خط دفاعي تيمش اضافه شد؛ يک رفتار تمام حرفه اي!

سيد جلال حسيني نه در فوتبال حرفه اي آلمان تربيت شده و نه در کودکي و نوجواني در لاماسيا بوده است. او ذاتا يک حرفه اي است که دستيار پنهان يحيي گل محمدي در داخل و بيرون زمين است و سرمربي پرسپوليس هم قدر او را خوب مي داند.
به عنوان يک خبرنگارحرفه اي که بيش از دو دهه در اين شغل فعاليت دارم بايد درخاتمه اعتراف کنم مصاحبه و گپ زدن خصوصي با سيد جلال حسيني لذت بخش و آموزنده است. باورکنيد!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان