تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

ماجرای ممانعت باکو از تردد خودروهای ایرانی به ارمنستان +فیلم

جمهوری آذربایجان تاکنون دو راننده ایرانی را به اتهام تردید غیرمجاز بازداشت کرده است.

رویداد۲۴  تردید کامیون‌ها میان ایران و ارمنستان باچالش‌هایی روبه رو شده است و دولت آذربایجان از کامیون‌ها برای عبور از مرز درخواست پول زیادی میکند.

بخشی از جاده گوریس قاپان (گوروش قافان) که مسیر اصلی ترازیت و انتقال بار کامیون‌های ایرانی به ارمنستان است در پی توافق آتش‌بس سال گذشته در کنترل جمهوری آذربایجان در آمده است.

باکو از هفته گذشته اعلام کرده بود که از کامیون‌ها و تریلی‌هایی که از ایران از مسیر ۲۱ کیلومتری جاده گوریس- قاپان عبور می‌کنند، مالیات جاده و هزینه حمل و نقل بین المللی می‌گیرد.

هزینه عبور مبلغی حدود ۱۳۰ دلار عنوان شده است که بسیاری از رانندگان ایرانی، چنین پولی همراه نداشتند و قادر به پرداخت آن نبودند.

تا چند ماه پیش، این جاده کامل در کنترل ارمنستان بود و تردد کامیون‌های ایرانی در آن بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شد.

روز پنجشنبه گذشته، ارمنستان بخشی از مسیر جاده گوریس قاپان را را بست و مسیر جایگزینی را به خودرو‌ها معرفی کرده است.

اما بر اساس تصاویری که خبرگزاری اسپوتنیک ارمنی منتشر کرده، این جاده جایگزین برای عبور خودرو‌های سنگین مانند انواع کامیون و تریلی مناسب نیست.

این خبرگزاری همچنین روز پنجشنبه در صفحه اینستاگرام خود صف طولانی از کامیون هاو تریلی‌های ایرانی منتشر کرده و نوشته بود که جاده جایگزینی پیشنهاد شده، اما عبور از این جاده با این خودرو‌های سنگین امکان پذیر نیست.

جمهوری آذربایجان تاکنون دو راننده ایرانی را به اتهام تردید غیرمجاز بازداشت کرده است.

روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از پیگیری موضوع بازداشت رانندگان ایرانی در جمهوری آذربایجان خبر داد و خواهان آزادی فوری این رانندگان شد. او از برنامه دیدار مسئولان راهداری ایران و جمهوری آذربایجان هم خبر داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ارمنستان ، آذربایجان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
0
2
اونهایی که برای گردش به ارمنستان میروند باید عرض کنم این کشور بسیار گران بوده و فاقد زیرساختهای مناسب جهت گردشگری هست ابنیه و ناوگان حمل و نقل فرسوده و آثار گردشگری کمی دارد پلیس هم خودروهای خارجی رو به بهانه های زیادی جریمه میکند حتی اگه موقع پارک کردن راهنما نزنید و از پارک بدون راهنما خارج بشید جریمه خواهید شد
نظرات شما
پیشخوان