تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

سرلشکر صفوی: آمریکایی‌ها مجبورند به برجام بازگردند

سرلشکر صفوی گفت:امریکایی‌ها مجبور هستند به قدرت بزرگ ایران تن دهند و تسلیم شوند و به برجام بازگشت کنند، چرا که ایران از شرایط برتر در محیط ملی و منطقه‌ای برخوردار است، امریکایی‌ها مجبور هستند همانطور که از افغانستان فرار کردند به زودی از سوریه هم فرار کنند.

سرلشکر صفوی

رویداد۲۴ دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد:امریکایی‌ها هم با روسیه هم با چین هم با کره شمالی دچار چالش و تهدید متقابل هستند. ایران به عنوان بزرگترین قدرت در غرب آسیا به سازمان همکاری شانگ‌های بر اساس منافع مشترک و دشمن مشترک، تهدیدات مشترک پیوست، البته منافع مشترکی هم با کشور‌های سازمان همکاری شانگ‌های داریم.

سردار سرلشکر پاسدار صفوی که به دعوت فرمانده سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی در آئیین رونمایی از کتاب شهادت شکار- خاطرات و دست نوشته‌های شهید علی تجلایی شرکت کرد با تکریم هفته دفاع مقدس گفت: هم اکنون ۳۷ سال از شهادت سردار مومن، شجاع و خردمند و متقی اسلام، سردار علی تجلایی می‌گذرد و در آستانه اربعین از این کتاب ارزشمند رونمایی می‌کنیم.

وی با اشاره به پشتوانه‌های فرهنگ و تمدن ساز ایران اسلامی گفت: از نظر بنده ملت بزرگ و کهن ایران برای ساختن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی تا ۵۰ سال آینده به رهبری، ولی فقیه زمان و برای شکل گیری قدرت جهان اسلام از بزرگترین پشتوانه عظیم فرهنگی و اعتقادی همچون اسلام ناب محمدی و از عملکرد ۵۰۰ هزار شهید و جانباز و آزاده سرافراز برخوردارند.
بیشتر بخوانید: رحیم صفوی: هر که از خط ولایت جدا شد، خوراک و طعمه گرگ‌های سیاسی خواهد شد
سرلشکر صفوی با اشاره به آثار جهاد دفاع مقدس و از سوی دیگر آثار ترک جهاد علمی و جهاد فی سبیل الله خاطرنشان کرد: مسلمان‌ها روزی که پرچم جهاد علمی و شمشیر جهاد فی سبیل الله را برزمین گذاشتند ذلیل شدند و سلطه اجانب را پذیرفتند و کشور‌های آنان قطعه قطعه شد.

صفوی احیاء تفکر اسلامی و جهان گرایی تمدن اسلامی را از آثار پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت دانست و گفت:با پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام (ره) و شکل گیری نهضت مقاومت اسلامی در منطقه با محوریت ایران در قرن حاضر با فرماندهی مقام معظم رهبری، شاهد احیاء تفکر اسلامی و جهان گرایی تمدن اسلامی و تقویت جنبش‌های اجتماعی و فرهنگ استکبار ستیزی و استقلال خواهی و هنجار سازی در قواعد رفتاری هستیم و ساختار سیاسی جدید با محوریت ملت‌ها شکل گرفته است و بدین ترتیب ر ویکرد جدیدی در روابط بین الملل حاکم شده که بر مبنای تحول ماهیت قدرت بر اساس نهضت‌های مردمی و اراده ملت‌ها با رویکرد استقلال خواهی، استکبار ستیزی، مقابله بار رژیم‌های ظالم مانند آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شکل گرفته است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: این نهضت جدید و تغییر ژئوپلیتیک قدرت، نشات گرفته از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جبهه مقاومت به رهبری حضرت آقا حاصل شده است و قدرت جدیدی در حال بروز و ظهور است.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژگی‌های فردی، فرماندهی و مدیریت شهید تجلایی و سابقه آشنایی با این شهید گرانقدر پرداخت و درادامه با اشاره به آثار و برکات دفاع مقدس برای ملت ایران به تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس و پس از آن قرار گرفتن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر امید آفرینی پرداخت و گفت:مسیر حرکت دولت جدید ایران در سیاست خارجی و توسعه روابط همه جانبه با ۱۵ کشور همسایه ایران و نگاه به شرق و عضویت دائم در سازمان همکاری شانگ‌های مسیر امیدوارکننده و افتخار آفرین و امید بخش برای حل مشکلات مردم عزیز کشورمان و انقلاب اسلامی است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: امریکایی‌ها هم با روسیه هم با چین هم با کره شمالی دچار چالش و تهدید متقابل هستند. ایران به عنوان بزرگترین قدرت در غرب آسیا به سازمان همکاری شانگ‌های بر اساس منافع مشترک و دشمن مشترک، تهدیدات مشترک پیوست، البته منافع مشترکی هم با کشور‌های سازمان همکاری شانگهای داریم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به افزایش متقابل وزن ژئوپلیتیکی ایران و در مقابل سازمان همکاری شانگ‌های گفت:ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در غرب آسیا با پیوستن خود به سازمان همکاری شانگ‌های و اتصال قدرتی که در شرق بود به قدرت غرب آسیایی یعنی ایران و نفوذ منطقه‌ای که ایران تا دریای مدیترانه دارد و موقعیت ژئوپلتیکی ایران، در حقیقت وزن ژئوپلیتیکی ژئواکونومیکی و ژئواستراتژیکی سازمان شانگ‌های را افزایش داد.

صفوی با تشریح آینده قدرت و شکل گیری قدرت آسیایی تصریح کرد:به فضل الهی یک قدرت شرقی یا قدرت آسیایی با ماهیت اقتصادی فرهنگی و تمدنی در مقابل قدرت کشور‌های غربی به رهبری امریکا شکل خواهد گرفت و تا چند دهه آینده این قدرت شرقی و قدرت آسیایی (قاره آسیا) شکل خواهد گرفت. قدرت قاره آسیا تا چند دهه آینده قدرت اول اقتصادی جهان خواهد شد و بدون تردید این یک واقعیت است و یک حقیقتی است که قدرت آمریکا رو به زوال و افول خواهد رفت و سیاست‌های راهبردی ایران از این فرصت بزرگ پیوستن به شانگ‌های و عضویت در سازمان همکاری اقتصادی اوراسیا می‌تواند کمال استفاده را ببرد و برای عبور از این وضعیت نامطلوب و دسترسی به آینده مطلوب برای ایران در همه ابعاد خصوصاً اقتصاد و روابط اقتصادی و سیاسی و حتی پیمان‌های دفاعی و امنیتی بهره ببرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان شکست سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و قدرت گیری ایران بعنوان یک قدرت بزرگ در منطقه گفت:امریکایی‌ها مجبور هستند به این قدرت بزرگ ایران تن دهند و تسلیم شوند و به برجام بازگشت کنند، چرا که ایران از شرایط برتر در محیط ملی و منطقه‌ای برخوردار است، امریکایی‌ها مجبور هستند همانطور که از افغانستان فرار کردند به زودی از سوریه هم فرار کنند.

صفوی با اشاره به برآورد‌های خود طی چند سال گذشته، مبنی بر خروج آمریکا از افغانستان گفت:
از چند سال پیش گفتم که آمریکایی‌ها نمی‌توانند در افغانستان بمانند و هم اکنون هم می‌دانیم امریکایی‌ها نمی‌توانند در سوریه بمانند و باید فرار کنند و از طرفی از خلیج فارس و غرب آسیا مجبور به فرار هستند و نمی‌توانند در این منطقه بمانند. آمریکایی‌ها بدانند ملت‌های منطقه شما را از این منطقه بیرون خواهند کرد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سرلشکر صفوی
نظرات شما
پیشخوان