تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

حزب وابسته به پوتین پیروز انتخابات پارلمانی روسیه

در انتخابات پارلمانی روسیه حزب «روسیه متحد» وابسته به ولادیمیر پوتین از حزب کمونیست پیش گرفت. برگزاری این انتخابات برای سه روز متوالی در این کشور ادامه داشت.

پیروزی حزب وابسته به پوتین پیروز انتخابات پارلمانی

رویداد۲۴ انتخابات پارلمانی روسیه از روز جمعه ۲۶ شهریور آغاز شد. برگزاری انتخابات تا سه روز متوالی ادامه پیدا کرد. نتایج اولیه انتخابات پارلمانی روسیه حاکی از پیشتازی حزب «روسیه متحد» وابسته به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور است. حزب «روسیه متحد» با شمارش بیش از ۸۵ درصد آرا با کسب دست کم ۳۱۵ کرسی از ۴۵۰ کرسی توانست اکثریت را در انتخابات پارلمانی روسیه حفظ کند.

حزب روسیه متحد که اینک اکثریت مطلق مجلس روسیه، دوما را در دست دارد سال گذشته به پوتین کمک کرده بود تا طرح اصلاح قانون اساسی را که به او اجازه می‌دهد همچنان برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، به سرانجام برساند.

با وجود این اگر چه منتقدان سرشناس ولادیمیر پوتین از شرکت در انتخابات پارلمانی منع شده بودند، اما گزارش‌های متعددی از تخلفات انتخاباتی منتشر شده است.

کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه با رد وجود تخلفات گسترده انتخاباتی اعلام کرد که گزارش‌های منتشر شده بخشی از اقدام‌های عوامل خارجی است که از خارج از کشور تامین مالی می‌شوند.

شهروندان روسیه در انتخابات پارلمانی این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سه روز متوالی برگزار شد، ۴۵۰ نماینده را انتخاب کردند.

شمارش آرا در روسیه نشان می‌دهد که محبوبیت حزب روسیه متحد نسبت به سال ۲۰۱۶ که ۵۴ درصد آرا را کسب کرده بود، کاهش یافته است.

حزب کمونیست روسیه در انتخابات پارلمانی این کشور که ۱۴ حزب در آن شرکت کرده بودند با کسب حدود ۲۵.۱۷ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت. به این ترتیب آرای حزب کمونیست روسیه هم نسبت به انتخابات دوره گذشته حدود ۸ درصد رشد داشته است. در تصاویر روز عکس‌هایی از روز رای‌گیری انتخابات روسیه را ببینید.

منبع: reuters

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان