تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

آلمان: در نشست سازمان ملل به موضوعات ایران و برجام خواهیم پرداخت

هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان شامگاه سه شنبه اعلام کرد که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به موضوعاتی مانند ایران، برجام و لیبی خواهیم پرداخت.

مذاکرات برجان در سازمان مللرویداد۲۴ دفتر خارجی فدرال آلمان در پیام توییتری نوشت: اولین نشست حضوری مجمع عمومی سازمان ملل پس از شیوع ویروس همه گیری کرونا آغاز شد.

هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان نیز گفت: ما به وضعیت افغانستان، تحولات مثبت در لیبی، برجام و ایران خواهیم پرداخت.

ماس در مورد افغانستان گفت: ما به مواضع مشترک در قبال طالبان نیاز داریم. آنچه تا کنون دیده‌ایم از جمله تشکیل دولتی فاقد مشارکت همه اقوام و زنان، نا امیدکننده بوده است.

رهبران جهان صبح سه شنبه (به وقت محلی) زیر سایه محدودیت ها و تبعیض های کرونایی بصورت حضوری و مجازی در نیویورک گرد هم آمده اند تا در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کنند.


بیشتر بخوانید: اولیانوف: باید از تداوم روند مذاکرات وین اطمینان حاصل شود


یک ‌سوم رهبران جهان که ویروس کرونا در نتیجه توزیع نابرابر واکسن این بیماری، همچنان در کشورهایشان می‌تازد، از سفر به نیویورک بازمانده‌اند و بصورت ویدئویی در هفتاد و ششمین مجمع عمومی امسال سازمان ملل سخنرانی می‌کنند. از همین رو، موضوع بیماری همه گیر کرونا و تغییرات اقلیمی از جمله محورهای بحث سیاستمداران در گردهمایی سالانه امسال سازمان ملل است.

البته موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی دیگر مانند افغانستان و یمن نیز از موضوعاتی هستند که در مجمع عمومی امسال سازمان ملل بحث و بررسی خواهند شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برجام ، سازمان ملل
نظرات شما
پیشخوان