تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

نحوه برگزاری کلاس های دانشگاه اعلام شد

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تسریع واکسیناسیون دانشجویان، امیدواریم شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم اما در شرایط فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود.

نحوه برگزاری کلاس های دانشگاه

رویداد۲۴ محمد علی زلفی گل روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور در جمع خبرنگاران افزود: یکی از وظایف ما صیانت از رشد علمی کشور است تا استمرار پیدا کند. در حال حاضر کشور ما به واسطه تلاش دانشگاهیان اعم از دانشجویان و استادان در منطقه رتبه اول علمی را در اختیار دارد و برج تولید علم ایران در منطقه خودنمایی می کند.

وی ادامه داد: موضوعاتی در وزارت جدید علوم پیگیری می شود تا شاهد توسعه تحقیقات کاربردی باشیم.

برنامه ریزی وزارت علوم برای پایان نامه های دانشجویی در راستای نیازهای کشور

زلفی گل گفت: تحقیقات شامل سه دسته هستند که بخشی از آن تحقیقات بنیادی است. کشور ما در این زمینه خوب برنامه ریزی کرده و دانشجویان در سپهر علم دنیا خوب درخشیدند.

وزیر علوم توضیح داد: در مرحله جدید ضمن حفظ دستاوردهای قبلی، تلاش می کنیم بخش قابل توجهی از پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای کشور باشد.

زلفی گل اضافه کرد: برای این کار برنامه ریزی کردیم و پیشنهادهایی را در دستور کار داریم. در سال تحصیلی آینده برای پذیرش با رساله های کاربردی برنامه های خاص خود را خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: جزئیات واکسیناسیون دانشجویان و بازگشایی دانشگاه‌ها +فیلم


وی در پاسخ به این سوال که آیا روند کاهشی جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید ادامه پیدا می کند، گفت: تعداد صندلی های خالی دانشگاه ها روبه افزایش است.

وزیر علوم افزود: این موضوع به این دلیل است که جمعیت دانشجویی در حال کاهش است. ولی حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو خواهیم داشت و سعی می کنیم از طریق سخت افزاری و نرم افزاری، شرایط را برای حضور دانشجویان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم امکان بازگشایی دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای آموزشی فراهم شود تا به صورت حضوری در خدمت آنها باشیم.

سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور امروز - شنبه سوم مهر ۱۴۰۰- با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان