تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

سازمان غذا و دارو: واکسن فایزر از بلژیک وارد کشور می‌شود

 مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن فایزر از کشور بلژیک وارد کشور می شود اما زمان مشخصی برای ورود آن وجود ندارد.

واردات واکسن فایزر
رویداد۲۴ سید حیدر محمدی مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو  روز شنبه افزود: با توجه به هماهنگی ها و صحبت های انجام شده، مجاز شدیم واکسن فایزر به کشور وارد شود، اقدامات در این زمینه انجام شده ولی زمان آن مشخص نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه واکسن فایزر دارای تاییدیه سازمان جهانی بهداشت است برای زنان باردار و بخش کادر درمان به عنوان دز سوم (یادآور) تزریق خواهد شد و برای سایر گروههای سنی دیگر استفاده نمی شود.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز پنجشنبه یکم مهر ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای دهلران و دیدار با بیماران کرونایی گفت: واکسن فایزر محدود و برای خانم های باردار است و به سایر افراد تزریق نمی شود.


بیشتر بخوانید: چه کسانی در ایران واکسن فایزر تزریق می‌کنند؟


تا کنون ۳۴ میلیون و ۷ هزار و ۳۸۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۹۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۲ دُز رسید.

تهیه واکسن کرونا و تسریع واکسیناسیون اولویت اصلی دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و سلامت است.

وزیر بهداشت قول سرعت‌ گرفتن واکسیناسیون و واکسینه‌ کردن تمام گروه‌های هدف تا ۲۲ بهمن ماه را داده است،  قولی که البته با توجه به افزایش واردات واکسن و ورود محموله‌های هفتگی به نظر می‌رسد، زودتر از موعد مقرر محقق شد و در واقع با واکسینه‌ کردن بخش قابل توجهی از جامعه، می‌توان کنترل بیماری را انتظار داشت،  هرچند که حدی از پروتکل‌های بهداشتی همچنان بعد از واکسیناسیون هم باید تداوم یابد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات شما
پیشخوان