تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون

دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید ـ ۱۹ گفت: واکسن وارد شده توسط هلال احمر برای کودکان به صورت تک‌دزی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در کشور‌های چین و امارات نیز تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است.

واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون

رویداد۲۴ پیام طبرسی دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید ۱۹، درباره واکسن تک‌دزی سینوفارم که امروز به وسیله هلال‌احمر وارد و به وزارت بهداشت تحویل داده شد، گفت: این واکسن، چون ویژه کودکان و نوجوانان است به صورت تک‌دزی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در کشور‌های چین و امارات نیز تا کنون مورد استفاده قرار گرفته و مورد تایید است.

وی در پاسخ به این پرسش که واکسن مورد قبول و سالم در دنیا برای کودکان کدام است، افزود: واکسن جانسون و جانسون واکسنی تک‌دز است که احتمالاً تا مدتی دیگر ۱۰ میلیون دز از آن وارد ایران خواهد شد و تنها تزریق یک دز برای مقابله با کرونا کافی است.

دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید ـ ۱۹ درباره مجوزی که چین در استفاده واکسن سینوفارم تک‌دز برای کودکان صادر کرده است، گفت: چین این مجوز را ارائه کرده که واکسن تک‌دز سینوفارم وارد کشور شده است؛ لذا اگر مجوز آن را صادر نکرده بود، آن را وارد نمی‌کردیم.

طبرسی در پایان گفت: واکسن سینوفارمی که اکنون وارد کشور شده مناسب سنین ۶ تا ۱۷ سال است و به کودکان سینوفارم تک‌دز تزریق می‌شود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
1
خوب
نظرات شما
پیشخوان