تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
سرپرست تیم ملی والیبال:

پاداش ۲۰۰ دلاری در شأن بازیکنان قهرمان آسیا نیست/معروف و موسوی سرمایه‌های والیبال هستند و نباید به آن‌ها بی توجهی شود

سرپرست تیم ملی والیبال در مورد قهرمانی در رقابت‌های آسیایی صحبت کرد.

پاداش ۲۰۰ دلاری در شأن بازیکنان قهرمان آسیا نیست/معروف و موسوی سرمایه‌های والیبال هستند و نباید به آن‌ها بی توجهی شود

رویداد۲۴ مصطفی کارخانه در خصوص قهرمانی تیم والیبال ایران در رقابت‌های آسیایی اظهار داشت: این قهرمانی را تبریک می‌گویم به همه مردم ایران و این موفقیتی بود که به آن نیاز داشتیم و با تلاش کادرفنی و بچه‌ها و ارکان مدیریتی توانستیم آن را به دست بیاوریم. بعد از مسابقات لیگ ملت‌ها و المپیک مردم به نوعی در حال قهر کردن با والیبال بودند و این اتفاق خوبی نبود و خدا را شکر این موفقیت نوید یک مسیر تازه در والیبال ایران را داشت و بیشتر از این بابت خوشحالم که با مربی ایرانی به این موفقیت دست پیدا کردیم.

وی افزود: من پیش از این هم در دوره‌های مختلف از مربیان ایرانی حمایت کردم و از این بابت عده‌ای از دوستان به من حمله کردند، ولی این موفقیت نشان از توانمندی داخلی ما دارد و زحمات شبانه روز بهروز عطایی قطعاً در این موفقیت تاثیرگذار بود. همانطور که گفتم بعد از لیگ ملت‌ها و المپیک جو منفی علیه والیبال راه افتاده بود و آماده کردن این تیم برای مسابقات کار راحتی نبود.

سرپرست تیم ملی والیبال با اشاره به عوامل این قهرمانی ادامه داد: قهرمانی یک تیم حاصل زحمات سه رکن مختلف است. ارکان مدیریتی که مجموعه وزارت ورزش و فدراسیون والیبال و شخص جناب داورزنی هستند که از هیچ تلاش و حمایتی از تیم فروگذار نکردند و در درجه بعدی کادرفنی هستند و در نهایت هم بازیکنان که این سه رکن به بهترین شکل ممکن کارشان را انجام دادند و خدا را شکر به این موفقیت دست پیدا کردیم.

کارخانه در مورد برتری مقابل ژاپن گفت: یکی از لذت‌هایی که این قهرمانی برای ما داشت این بود که توانستیم ژاپن را در خاک ژاپن شکست دهیم. تیم ژاپن یکی از رقبای سرسخت ما در آسیا محسوب می‌شود و بردن این تیم در خاک خودش ارزش خیلی زیادی دارد. ضمن اینکه ما آنجا با مشکلاتی بابت میزبانی هم روبرو بودیم که مهم‌ترین آن بحث تغذیه بود و اصلاً وضعیت مناسبی از این لحاظ نداشتیم و با همکاری آقای رحمانی، سفیر محترم از سفارتخانه غذای اردوی ما را تامین می‌کردند و خلاصه مشکلات زیادی داشتیم، ولی در نهایت با قهرمانی مزدمان را گرفتیم.

وی در مورد درگذشت مرحوم کاظمی و تاثیرش روی اردو توضیح داد: اتفاق تلخی بود و آقای کاظمی از مربیان زحمتکش و توانمند والیبال بود که خیلی زود متاسفانه از میان ما رفت. ما قبل از بازی این خبر را شنیدیم، ولی اجازه ندادیم آقای عطایی متوجه شود و بعد از بازی بود که این خبر را شنید و خیلی هم متاثر شد. روح آقای کاظمی هم شاد باشد.

سرپرست تیم ملی والیبال در مورد پاداش به والیبالیست‌ها هم گفت: یک پاداش مختصری به بازیکنان داده شد که واقعاً نا چیز است و ۲۰۰ دلار واقعاً پول توجیبی حساب می‌شود و امیدوارم یک پاداش قابل توجه برای این بچه‌ها در نظر گرفته شود چرا که واقعاً زحمت کشیدند تا پرچم کشورشان را در این مسابقات بالا ببرند.

کارخانه در مورد بازگشت بدون استقبال تیم والیبال به ایران هم توضیح داد: به هر حال ما برای ایران تلاش کردیم و موفقیت به دست آوردیم و انتظاری از کسی نداریم. این قهرمانی جایی برای ما ارزشمند است که رهبر انقلاب، رئیس مجلس و سایر سران مملکت پیام دادند و تبریک گفتند و این از صد تا استقبال حضوری هم برای ما ارزشمندتر بود. آقای سجادی وزیر ورزش هم تلفنی با ما در تماس بودند و پیگیر مشکلات ما بودند و بعد از بازی‌ها هم تبریک گفتند. حالا اینکه استقبال صورت نگرفت به هر حال شاید مشغله‌ای وجود داشت. ضمن اینکه دوست داشتم بهروز عطایی هم با ما به ایران برمی‌گشت، ولی مسابقات تیم جوانان را در پیش داشت و ایشان سرمربی تیم جوانان هم هستند.

وی در مورد جوانگرایی در تیم والیبال هم گفت: ما ۶-۷ بازیکن المپیک را در اختیار نداشتیم و این دوره جوان‌ترین بازیکن ما توخته ۱۸ ساله و مسن‌ترین هم میلاد عبادی‌پور ۲۸ ساله بود و یک رنج سنی خیلی خوب در تیم ایجاد شده که در آن آینده نگری هو جود دارد و ما باید توجه کنیم که ۳ سال دیگر المپیک را در پیش داریم و از الان برای برای آن برنامه ریزی کنیم.

سرپرست تیم والیبال در مورد وضعیت چهره‌هایی مثل سعید معروف و محمد موسوی توضیح داد: همانطور که گفتم ما باید برای آینده والیبال برنامه ریزی کنیم و در این راه نباید توجهی به اسامی داشته باشیم و بازیکنانی که آماده‌تر هستند را به کار خواهیم گرفت. من اطلاعی ندارم که بزرگانی مثل معروف و موسوی و غفور در آینده دعوت می‌شوند یا نه، ولی تا جایی که می‌دانم چنین رویه‌ای در تیم والیبال در پیش است. ضمن اینکه باید توجه کنیم امثال این عزیزان سرمایه‌های والیبال کشور هستند و سال‌های رویشان سرمایه‌گذاری شده و به این راحتی آن‌ها را کنار نخواهیم گذاشت و خصوصاً اگر قرار بر خداحافظی است باید مراسی در شأن آن‌ها ترتیب داده شود و نباید با ناراحتی و دلخوری کنار بروند.

کارخانه در پایان گفت: بازهم از همه آن‌هایی که کمک کردند تا این موفقیت به دست بیاید تشکر می‌کنم و امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد و بازهم بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. ما در تیم بازیکنان جوانی داریم که انتقادات بعد از المپیک و لیگ ملت‌ها روی روحیه آن‌ها خیلی تاثیرگذاشته بود و تلاش زیادی کردیم تا آن‌ها را به شرایط عادی برگردانیم. امیدوارم بازهم شاهد این موفقیت‌ها در آینده باشیم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تیم ملی والیبال
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
0
2
200 دلار ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا يه همچين مبلغي دادن به بچه ها ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
كدوم خرفتي يه همچين چيزي رو تصويب كرده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
200 دلار پول جوراب هر نفر از اعضاي تيمهاي سطح 3 آسيا هم نيست !!!!!!!!!!!!
واقعا از اين همه نبوغ مسئولين بي خاصيت آدم دردش ميگيره !!!!!!!!!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان