تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰

ورود ۶ میلیون‌ دز واکسن به کشور/ کدام واکسن به زیر ۱۷ساله‌ها رسید؟

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر تا کنون دو محموله شش میلیون دزی واکسن کرونا تهیه‌شده توسط این جمعیت به کشور وارد شده است که هر دو محموله، واکسن زیر ۱۷ ساله‌ها و از نوع سینوفارم هستند.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران

رویداد۲۴ بیست‌وسومین محموله واکسن کرونا تهیه‌شده از سوی جمعیت هلال احمر حاوی شش میلیون دز واکسن امروز پنجشنبه (۸مهر) در فرودگاه امام خمینی به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر از ورود دومین محموله شش میلیون دزی واکسن کرونا تهیه‌شده توسط این جمعیت خبر داد و گفت: در اولین هفته مهر دو محموله به‌میزان ۱۲ میلیون دز واکسن کرونا توسط هلال‌احمر وارد کشور شد که هر دو محموله شش میلیون‌ دزی، از نوع سینوفارم و برای سنین زیر ۱۷ سال بوده است.

به‌گفته محمدحسن قوسیان مقدم؛ در مجموع این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۵۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دز واکسن به کشور وارد کرده است.


بیشتر بخوانید: پشت پرده دستور مستقیم وزیر بهداشت درباره ممنوعیت واردات فایزر


سخنگوی هلال‌احمر در ادامه با اعلام اینکه «هلال احمر واردکننده اصلی واکسن در کشور است» تصریح کرد: هلال احمر صرفاً واردکننده دارو و واکسن است و تأیید سلامت و تشخیص نحوه مصرف محموله‌های وارداتی واکسن بر اساس شرایط داخلی قطعاً به‌عهده سازمان غذا و دارو و کمیته‌های علمی مرتبط با ستاد ملی کرونا است و بر همین اساس حرف و نظر آنها در این زمینه باید مدنظر قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در پایان با تأکید بر تأثیر بالای واکسیناسیون در کاهش میزان ابتلا و مرگ‌ومیر افراد به ویروس کرونا بیان کرد: هلال‌احمر برای تسریع در امر واکسیناسیون سراسری، در زمان حاضر با ۲۹۶ مرکز مشترک همکاری می‌کند و در ۲۲ مرکز نیز به‌صورت مستقل واکسیناسیون شهروندان را در دستور کار قرار داده است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان